با جامعه‌ای روبرو ‌هستیم‌ که جوانان ما تفاوت اساسی با نسل‌های گذشته دارند

رییس ستادکل نیروهای مسلح گفت: آنچه ما را بر رژیم ستم‌شاهی پیروز کرد، معنویت و اعتقاد قلبی و بصیرت سیاسی بود؛ همین موضوع در پیروزی ما برابر دشمن متجاوز بعثی و ۳۵ کشوری که از او در برابر حمله به ایران پشتیبانی می‌کردند، نیز صادق بود.

به گزارش اعتماد نو، سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در مراسم تودیع و تکریم رئیس دفتر عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح، گفت: توسعه تهدیدات فرهنگی و جنگ نرم روز به روز جامعه و کارکنان و همه ما را در معرض خطرات و آسیب‌های جدی‌تر قرار می‌دهد.

وی افزود: اگر انتظار داشته باشیم نیروهای مسلح در جنگ نابرابر سخت مقابل دشمنان یا در جنگ نیمه سخت امنیتی در برابر توطئه‌ها و یا در جنگ نرم مقابل دسیسه‌ها و تهاجم فرهنگی بایستند و ایستادگی کنند، به لحاظ تجهیزات، تسلیحات، ساختار و ظواهر، کاری پیش نمی‌بریم.

سرلشکر باقری تصریح کرد: آنچه ما را بر رژیم ستم‌شاهی پیروز کرد، معنویت و اعتقاد قلبی و بصیرت سیاسی بود؛ همین موضوع در پیروزی ما برابر دشمن متجاوز بعثی و ۳۵ کشوری که از او در برابر حمله به ایران پشتیبانی می کردند، صادق بود.

وی با بیان اینکه در نظام اسلامی روحانیت جایگاه استثنایی دارد و در نیروهای مسلح بیش از همه جا این جایگاه رفیع است، ادامه داد: نیروهای مسلح به طور جدی‌تری با ماموریت‌ها و حوادث و تهدیدات روبرو هستند و روز به روز این شرایط خطیر‌تر خواهد شد از سوی دیگر امروز با جامعه‌ای روبرو ‌هستیم‌ که جوانان ما از جهت سطح فکر و آگاهی تفاوت اساسی با نسل‌های گذشته دارند و با تهدیدات ‌بیشتری نسبت به گذشته مواجه هستند لذا این کار روحانیون را برای ارتقاء بصیرت دینی که بر عهده دفاتر عقیدتی سیاسی است را سنگین‌تر می‌کند.

انجمن سینمای جوانان از ارکان اصلی تربیت فیلمسازان است
هم اکنون بخوانید

رییس ستادکل نیروهای مسلح همچنین با اشاره به اینکه دفتر عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح مسئولیت سنگینی برای هماهنگی بین فرماندهان ‌دارد، افزود: در طی بیش از د‌و دهه که حجت الاسلام صفایی در مسئولیت دفتر عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح حضورداشت، به خوبی مسئولیت خود را انجام داده به نحوی که وضعیت اعتقادی نیروهای مسلح روز به روز بهتر شد اما انتظار است با سابقه‌ای که حجت الاسلام سعیدی دارند و با استفاده از تجربه گذشته، شاهد دوره جدیدی از تحول ‌و حرکت باشیم.

سرلشکر باقری عنوان کرد: واقعیت این است که یک ‌وقتی ما آگاهی سیاسی کارکنان را ارتقا می‌دهیم و مورد آزمون قرار می‌دهیم و این یک‌وجه ضروری است اما این کفایت نمی‌کند چون ‌می‌توان حتی با نداشتن اعتقاد قلبی و صرفا بر اساس حفظیات در این آزمون‌ها نمره بالا گرفت در صورتی که کسی می‌تواند ماموریت اجرا کند که اعتقاد قلبی داشته باشد.

وی ادامه داد: پس اگر این گونه باشیم در برابر هیچ تهدیدی باکی نخواهیم داشت به عبارت دیگر اگر این ایمان و استحکام را نداشته باشیم ولی تجهیزات داشته باشیم کاری از پیش نمی‌بریم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه ارتقا سطح معنوی، کار سنگینی است که بر عهده روحانیون است، بیان داشت: سال گذشته و اوایل امسال دو جلسه عالی سیاستگذاری نیروهای مسلح را به این موضوع اختصاص دادیم و بنده به عنوان رییس ستاد کل و همه همکاران، کار عقیدتی سیاسی را مسئولیت خودمان می‌دانیم و با تاکید فرمانده معظم کل قوا من در کنار حجت الاسلام سعیدی خواهم بود و با هم افزایی کار را به پیش خواهیم‌برد.

امینی: اگر دادگستری مستقل نداشته باشیم وکیل مقتدر هم نداریم
هم اکنون بخوانید

‌وی در پایان تاکید کرد: مجموعه عقیدتی سیاسی و نمایندگی ولی فقیه نقاط قوت زیادی دارند و باید این تجربیات گرد آوری شده و راهبردهایی برای استفاده از آن باید ایجاد شود و این کار باید به طور هماهنگ انجام شود.

 

منبع: اعتماد نو به نقل از ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا