تاکید رئیس دومای روسیه بر گسترش همکاری‌های دوجانبه با ایران

به گزارش اعتماد نو، رئیس دومای روسیه گفت: روابط با ایران باید با اجرای پروژه‌های بزرگ حمایت و تقویت شود.

وی در دیدار با علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ساراتوف گفت: چشم انداز برای کار بیشتر دو کشور وجود دارد ، ما به توسعه و حفظ همکاری باور داریم و منطقه ساراتوف می‌تواند در گسترش و توسعه همکاری‌های فرهنگی ،اقتصادی و تجاری با ایران نقش مهمی را ایفا کند.

وی تاکید کرد: روابط روسیه با ایران که در گذشت زمان به اعتماد متقابل و باثبات تبدیل شده، باید تقویت شود.

بروجردی نیز در این دیدار با اشاره بر افزایش حجم همکاری‌های اقتصادی میان ایران و روسیه تاکید کرد: ایران مایل به تقویت روابط و تعامل بخش خصوصی در زمینه‌های گردشگری و حمل و نقل با روسیه است.

همچنین روز گذشته رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران در همایش اقتصادی ساراتوف روسیه،روابط رو به توسعه تهران و مسکو و برخی از دستاوردهای همکاری‌های دو کشور از جمله در زمینه برجام و مبارزه با تروریسم و افراط گرایی به ویژه در شکست داعش در سوریه برشمرد.

وی به برخی از چالش ها و تهدیدهای مشترک پیش روی دو کشور همچون مواد مخدر، تروریسم، یکجانبه‌گرایی آمریکا و دکترین جدید اتمی آمریکا اشاره کرد و افزود: شرایط کنونی، همدلی و همکاری نزدیکتری را بین دو کشور در جهت مقابله با این تهدیدها و چالش‌ها، ایجاب می‌کند.

بروجردی در ادامه ظرفیت های توسعه روابط اقتصادی ایران و روسیه را مورد تاکید قرار داد و اهمیت تقویت همکاری‌های استانی و منطقه‌ای در این زمینه را یادآور شد.

حمله خمپاره‌ای گردان‌های قدس به تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی
هم اکنون بخوانید

 

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا