پارلمان اصلاحات مقابل سیدمحمد خاتمی نیست

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با تاکید بر اینکه پارلمان اصلاحات مقابل سیدمحمد خاتمی نیست، اظهار کرد: بنا داریم در دوم خرداد ۹۷ از این طرح رو نمایی شود و ۴هزار نفر در آن حضور خواهند داشت و هر حزب تعدادی از افراد خود را معرفی می‌کند.

به گزارش اعتماد نو،، مصطفی کواکبیان در شانزدهمین کنگره حزب مردم‌سالاری با تکذیب اینکه گفته می‌شود پارلمان اصلاحات برای مقابله با آقای خاتمی درست شده است، گفت: با آقای خاتمی طرح بحث کردیم. دو نکته مدنظر ایشان بود که ما آنها را لحاظ کردیم و همان طور که آقای کمالی گفتند این طرح در شورای هماهنگی اصلاحات تصویب شده است.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با تاکید بر اینکه مجری این طرح شورای هماهنگی اصلاحات است، اظهار کرد: بنا داریم در دوم خرداد ۹۷ از این طرح رو نمایی شود و ۴هزار نفر در آن حضور خواهند داشت و هر حزب تعدادی از افراد خود را معرفی می‌کند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه پارلمان اصلاحات؛ دمکراتیک، سراسری، پویا و حزب محور است، ادامه داد: قصدمان این است که احزاب اصلاح طلب از این رخوت در بیایند و باز هم تاکید می‌کنم که پارلمان اصلاحات مقابل آقای خاتمی نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: ما مشکلات زیادی در هر سه محور پرسشگری، پاسخگویی و توسعه پایدار که شعار خود قرار داده‌ایم، داریم. اگر در طرح این پرسش‌ها سه قوه را آورده‌ایم مفهومش این نیست که رهبری پاسخگو نباشد، منتهی آوردن نام سه قوه برای این است که آن‌ها سمبل حکومت هستند و همه نهادهایی که در کشور هستند باید پاسخگو باشند.

بابک زنجانی نباید اعدام شود
هم اکنون بخوانید

وی تصریح کرد: یک بار در مجلس گفتم تا زمانی که با فساد مقابله نشود، وطن،  وطن  نمی‌شود. برای اینکه مشکلات حل شود همه باید پاسخگو باشند و برای اینکه پاسخ‌گویی وجود داشته باشد، مردم باید پرسشگر باشند. مردم اگر پرسشگر نباشند، می‌گویند الحمدالله همه چیز خوب است .

کواکبیان با بیان اینکه پرسشگری راه‌حل دارد، ادامه داد: رسانه‌ها و فضای مجازی باید آزاد باشند و احزاب فعالیت کنند.

عضو فراکسیون امید بر اهیمت امنیت اجتماع تاکید کرد و گفت: مردم باید بیایند حرف‌های خود را بزنند و نمایندگان هم حرف‌های آنان را بشنوند. ما از هیج چیز نباید واهمه داشتیم و مردم نیز باید بتوانند بدون لکنت زبان، حرف بزنند.

نماینده مردم تهران به برخی از مشکلات موجود در کشور اشاره کرد و افزود: مردم از مشکلات اقتصادی رنج می‌برند. باید با فساد سیستماتیک مقابله کنیم نه اینکه یک نفر را بگیریم که این فساد کرده و همان هم به مجازاتش نرسیده باشد.

وی در پایان گفت: مردم باید به صحنه پرسشگری بیایند و حکومت پاسخ آنها را دهد. اگر این را انجام دهیم تازه می‌توانیم بگویم الفبای درست را اجرایی می‌کنیم.

 

منبع: اعتماد نو به نقل از ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 12 =

دکمه بازگشت به بالا