کشف بزرگ در قرن ۱۹ و ۲۰، حکومت قانون است

معاون حقوقی رییس‌جمهور گفت: کشف بزرگ در قرن ۱۹ و ۲۰ اتومبیل و هواپیما نیست بلکه حکومت قانون است تا استعدادها بر سر جای خودش قرار بگیرد.

به گزارش اعتماد نو، لعیا جنیدی در همایش روز وکیل که در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار شد، گفت:‌ در راه فکر می‌کردم که در این مراسم چه بگویم. تنها یک کلام به ذهنم آمد آن هم حرف دکتر کاتوزیان بود. ایشان بر نکته‌ای تاکید داشتند که آن این بود که کانون وکلا یک نهاد عمومی است و در کنارش از شغل وکالت هم به عنوان یک شغل عمومی نام بردند.

معاون حقوقی رییس‌جمهور با بیان اینکه وکیل حق دادخواهی مردم را پیش می‌برد و این وجه عمومی از شغل وکالت بسیار مهم است، اظهار کرد:‌ یک بخش از این ماموریت عمومی بخش نظارتی است که در استقرار قانون دارد. کشف بزرگ در قرن ۱۹ و ۲۰ اتومبیل و هواپیما نیست بلکه حکومت قانون است تا استعدادها بر سر جای خودش قرار بگیرد. این مهم است که کانون وکلا در جای خود قرار بگیرد و نظارت داشته باشد تا قانون اجرا شود و از انحراف قانون جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه کانون وکلا یک ماموریت آرمان خواهانه نیز دارد و آن استقرار عدالت است، گفت: عدالت یعنی این که نگاه کنیم هر قاعده و حکمی عادلانه است که منجر به رشد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ما می‌شود یا خیر. باید آن قولی را ترجیح دهیم که جامعه را بهتر اداره می‌کند و تمدن ما را ارتقا می‌دهد. از هزاران سال هم به عقب بروید، خواهید دید که آرمان عدالت باعث پیشرفت شده است و امروز هم همین چراغ باعث پیشرفت جوانان ما است.

امروزه ارتباطات ابزاری برای تسهیل رواج تروریسم شده است
هم اکنون بخوانید

جنیدی از کانون وکلا خواست برای استقرار حق و قانون تلاش کنند و گفت:‌ معتقدم باید یک منشور اخلاقی برای وکلای جوان نوشته شود که با ترویج این اخلاق، برای حرفه خود تلاش کنند.

معاون حقوقی رییس‌جمهور در پایان گفت: ما نهایت اقبال و استقبال را از هر طرح و ایده ای خواهیم داشت که به ما در اداره دولت کمک کند.

 

منبع: اعتماد نو به نقل از ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 17 =

دکمه بازگشت به بالا