تحریم‌های آمریکا مانع از انجام مذاکرات بازپرداخت بدهی‌ها می‌شود

به گزارش اعتماد نو،رویترز اعلام کرد: ونزوئلا با بحران اقتصادی بزرگی دست به گریبان است که باعث شده میلیون‌ها نفر از مردم این کشور دچار کمبود دسترسی به مواد غذائی و دارو باشند. دولت نیکلاس مادورو- رئیس جمهور سوسیالیست این کشور- در بازپرداخت ۱.۹ میلیارد دلار از بدهی های خارجی خود تاخیر داشته است.

آمریکا تحریم های اقتصادی مختلفی را از ماه اوت سال گذشته ضد ونزوئلا وضع کرد که با هدف توقف تامین مالی این کشور، هرگونه توافق جدید برای اعطای اعتبارات به دولت و شرکت ملی نفت ونزوئلا را ممنوع  کرد. ونزوئلا بارها اعلام کرده است آمریکا قصد دارد این کشور را به زانو درآورد.

خورخه آره زا- وزیر خارجه ونزوئلا در ژنو به پایگاه خبریان گفت: مذاکره برای بازنگری در نحوه بازپرداخت بدهی های خارجی در جریان است، اما این امر به خاطر تحریم های آمریکا دشوارتر شده است. باورکردنی نیست که بانک‌های خارجی این گونه به وحشت افتاده‌اند. اگر بانک‌ها در نقطه ای از جهان با ونزوئلا کار کنند احساس می کنند احتمال دارد تحریم شوند.

به  گفته آقای آره زا، بانک های جهانی تصمیم گرفته اند حساب‌های متعلق به دولت، تجار و سفارتخانه‌های ونزوئلا را ببندند و برخی از شرکت های آمریکایی نیز نتوانسته اند بهای نفت خریداری شده از ونزوئلا را بپردازند.

پیشتر در همین ماه، رکس تیلرسون- وزیر خارجه امریکا- از احتمال تشدید تحریم‌های نفتی ونزوئلا که ۹۵ درصد درآمد صادراتی خود را از نفت تامین می‌کند، خبر داده بود. آره زا گفت: اگر سیستم بین المللی مالی دسترسی ما را قطع کند، با روسیه، چین و ترکیه برای یافتن مکانیسم های جدید کار خواهیم کرد.

 

تلاش هند برای از سر گرفتن واردات نفت ونزوئلا
هم اکنون بخوانید

 

منبع: ایسنا

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + پنج =

دکمه بازگشت به بالا