یک تغییر مدیریتی در حوزه باستانشناسی

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایسنا، روح‌الله شیرازی، مدیر پایگاه میراث جهانی شهر سوخته، دهمین رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی است که از سال ۱۳۷۹ و زمان ایجاد این پژوهشکده به صورت مستقل، برای این سمت انتخاب شده است.

در متن حکم وی، که امضای سید محمدبهشتی را دارد، آمده است؛ «با نظر به تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی، به موجب این ابلاغ به عنوان “رییس پژوهشکده باستان شناسی پژوهشگاه منصوب می‌شوید  توفیق روزافزون جنابعالی را در انجام مسولیت‌های مصوب به خصوص در راستای تحقق شرح وظایف محوله و سند راهبردی پژوهشگاه با بهره‌گیری از نیروهای متعهد، متخصص و شایسته و همچنین تشریک مساعی با سایر معاونت ها و مدیریت ها از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.»

شیرازی که دکترای باستان شناسی پیش از تاریخ دانشگاه پانتئون- سوربن، فرانسه را دارد، پیش تر از این مدیریت پایگاه جهانی شهر سوخته را برعهده داشته است. عضویت هیات علمی گروه باستان شناسی دانشگاه سیستان و بلوچستان و مدیریت این گروه از مسئولیت‌های دیگر شیرازی پیش از انتصاب به سمت جدید بود.

مرحوم دکتر مسعود آذرنوش از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۵ به عنوان رئیس این پژوهشکده فعالیت می‌کرد. پس از وی حسن فاضلی نشلی به مدن حدودا دو سال و نیم تا اواخر ۱۳۸۷ در این سمت بود.

آرش لشکری نیزحدود یک سال این سمت را عهده‌دار بود تا این که اواسط فروردین ۱۳۹۰ سید محمود میراسکندری برای این پست انتخاب شد.

محمدمرتضایی نیز به مدت حدود چهار ماه در این سمت باقی ماند تا نوبت به عباس مقدم رسید، او از مهر ۱۳۹۱ تا اردیبهشت ۹۲ عهده‌دار این سمت بود.

معرفی فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون
هم اکنون بخوانید

سیامک سرلک، رئیس بعدی پژوهشکده باستان شناسی بود که به مدت چند ماه یعنی تا ۲۸ دی ۹۲ روی صندلی ریاست پژوهشکده باستان شناسی نشست.

حمیده چوبک را بعد از مرحوم آذرنوش می‌توان مسئولی دانست که طول عمر مدیریت‌اش در پژوهشکده باستان‌شناسی بیش از سه سال طول کشیده است، او از دی ۹۲ تا اوایل مهر ۱۳۹۶ در این سمت بود.

با بازنشسته شدن چوبک، به مدت ۵ ماه، بهروز عمرانی، معاون پژوهشی پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی در این پست قرار گرفت تا این‌که روح الله شیرازی، از روز گذشته هفتم اسفند به عنوان رئیس پژوهشکده باستان شناسی انتخاب شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا