مقام مقابله با تروریسم انگلیس: با تهدیدات تروریستی جریان‌های راست افراطی مواجهیم

به گزارش اعتماد نو به نقل از خبرگزاری رویترز، مارک راولی، معاون کمیسیونر مقابله با تروریسم در لندن در جمع پایگاه خبریان گفت: تهدیدات ناشی از تروریسم راستی‌ها بسیار جدی و چالش برانگیزتر از آن است که در میان عموم به آن توجه می‌شود.

انگلیس بعد از حملات ۱۱ سپتامبر در آمریکا به اولین هدف شبه‌نظامیان خارجی تبدیل شده اما راولی اعلام کرد در دو سال گذشته فعالیت‌های راستی‌ها و افراطی‌ها محدود به اعتراضات ناخوشایند و جرائم ناشی از نفرت بود و تنها حوادث جدی توسط برخی افراد منزوی شده رخ می‌داد.

وی ادامه داد: در حال حاضر آژانس اطلاعات ملی MI5 درباره گروه‌های راستی و افراطی تحقیق می‌کند و هشدار داده است که گروه‌های انگلیسی با برخی از افراط گرایان بین‌المللی ارتباط دارند.

راولی اضافه کرد: در حال حاضر بسیاری از کشورهای غربی با چالش‌های افراط گرایی مواجه هستند و این گروه‌ها با یکدیگر ارتباط دارند و شبکه سازی می‌کنند.

در سال گذشته میلادی پنج حمله تروریستی مرگبار در انگلیس اتفاق افتاد. در همین راستا در ۱۹ ژوئن گذشته یک خودروی ون در لندن به گروهی از مردم که از مسجد این محل بیرون می‌آمدند حمله کرد و در این حادثه یک مرد جان خود را از دست داد.

راولی اضافه کرد: در طول ۱۸ ماه گذشته در انگلیس شاهد رشد سازمان تروریستی نئونازی، حامیان برتری سفیدپوستان بوده‌ایم که دست به چندین اقدام خشونت آمیز زده‌اند. باید این مساله به یک نگرانی بزرگ برای همه تبدیل شود.

وی در ادامه اظهاراتش اعلام کرد: در سال گذشته پلیس انگلیس ۱۰ حمله افراطگرایان”اسلامی” و ۴  مورد حمله راستی های افراطی را خنثی کرده است.

حملات حزب‌الله لبنان و سرایا القدس علیه پایگاه‌های رژیم صهیونیستی
هم اکنون بخوانید

او در ادامه اظهاراتش اعلام کرد که نمی تواند جزئیات بیشتر در این باره ارائه کند اما در حال حاضر پرونده قضایی برخی از این موارد در جریان است.

راولی اضافه کرد: افراط گرایان از فضای اینترنتی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند.

وی در ادامه اظهاراتش با اشاره به بریگزیت گفت: علی رغم خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باید توافقنامه‌هایی جهت ادامه همکاری‌ها در حوزه اشتراک اطلاعات و مبارزه با تروریسم وجود داشته باشد.

راولی اضافه کرد: در حال حاضر ۶۰۰ مورد تحقیقات درباره تروریسم انجام می‌شود که در این باره بیش از ۳۰۰۰ مظنون وجود دارد.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 7 =

دکمه بازگشت به بالا