مجارستان برکناری رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل را خواستار شد

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری دویچه وله، زید رعدالحسین، کمیسیونر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل در مراسم افتتاحیه سی و هفتمین جلسه این شورا در ژنو با اشاره به اظهارات ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان اعلام کرد: برخی از نژادپرستان و حامیان بیگانه هراسی در اروپا هرگونه احساس شرم و خجالت را کنار گذاشته‌اند. اظهارات آنها غیرقابل قبول است.

اوربان در اظهاراتی در اوایل ماه فوریه اعلام کرده بود که مجارستان نمی‌خواهد به یک کشور چند رنگی تبدیل شود.

وی گفته بود: ما نمی‌خواهیم رنگ پوستمان با رنگ دیگران مخلوط شود.

زید با اشاره به این اظهارات این سوال را مطرح کرد: زمانیکه رهبران برخی کشورها چنین به دنبال اولویت نژادی، ملی و قومیتی هستند گروههای اقلیت در این جوامع چه خواهند کرد؟

پس از این اظهارات، پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان اعلام کرد که رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل باید استعفا دهد. او لایق این سمت نیست. وی مجارستان را با بدترین دیکتاتوری‌ها در قرن اخیر مقایسه کرده. کاملا نابه جاست که یک مقام سازمان ملل، یک کشور عضو و رهبران منتخب آنها را از طریق کانال‌های دموکراتیک متهم می‌کند. این مساله غیرقابل قبول است.

او در ادامه اظهاراتش از مواضع دولتش علیه مهاجران حمایت کرد و گفت: روند مهاجرت باید متوقف شود زیرا این روند باعث گسترش تروریسم و تهدید هویت فرهنگی مجارستان می‌شود.

وی تاکید کرد: سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی نمی‌توانند دخالت کند که مجارستان به ورود مهاجران اجازه دهد یا نه. این کشور نباید مجازات شود بلکه مهاجران غیرقانونی که قوانین مرزی را نقض می‌کنند باید مجرم شناخته شوند.

حریری از تشکیل کابینه لبنان انصراف داد/ دفتر میشل عون توضیح داد
هم اکنون بخوانید

در حال حاضر ماموریت رئیس سازمان ملل در امور حقوق بشر در ماه اوت به پایان می‌رسد.

وی همچنین اعلام کرده است که به دنبال عهده گیری دوره دوم در این سمت نیست.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 20 =

دکمه بازگشت به بالا