جمنا فعالیت‌های خود را گسترش می‌دهد

به گزارش اعتماد نو،  مهدی چمران  در خصوص آخرین فعالیت‌‎های جمنا بعد از انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: از روز اول ایده این بود که تشکلی ایجاد شود که حزب نباشد، بلکه فراگیر یا جامع احزاب باشد تا تمام احزاب انقلابی نه فقط اصولگرا را جذب کند و در یک جبهه آن‌ها را شکل دهد، به همین دلیل اسم آن‌ جبهه گذاشته شد.

وی خاطرنشان کرد: این ایده تنها برای انتخابات نبود زیرا برای انتخابات نیازی  به اینگونه تشکیلات نبود. روش این بود که باید دقیق‌تر و عمیق‌تر کار کرد تا به ویژه در زمان غیر انتخابات نیروها و مردم را آماده ساخت و هر دولتی که سرکار می‌آید از مردم مطالبه‌گری داشت.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: بعد از انتخابات دوباره کار شروع شد و بازنگری صورت گرفت اما نمود نداشت، بعد از انتخابات دو نظرسنجی انجام شد که مسائل را روشن کرد، بحث آسیب‌شناسی نیز زمان گرفت تا نقاط قوت و ضعف شناسایی شد. راهبردی تهیه شد و بعد نیز در شورای مرکزی به تصویب رسید، هیئت رئیسه به طور مرتب جلسه داشتند. شورای مرکزی نیز هر دو ماه یک بار جلسه تشکیل دادند.

چمران گفت: قرار است برای کارهایی که در استان‌ها نیز صورت می‌گیرد، ابتدا شورای استان و بعد شورای شهرستان تشکیل شود. شورای شهرستان نیز بر اساس انتخابات مجمع استانی را تشکیل دهد و در نهایت مجمع مرکزی تشکیل جلسه داده و کار خود را انجام دهد. به زودی در استان خراسان نیز شورای مرکزی و مجمع استان تشکیل خواهد شد.

این فعال سیاسی اصولگرا در خصوص تعدد سلیقه در اصولگرایان که کنار هم قرار گرفتن آن‌ها را دشوار می‌کند، عنوان کرد: مشکل این است که راحت در کنار هم قرار نگرفتیم، ممکن است در روش‌ها و مسائل دیگر اختلاف‌نظر وجود داشته باشد اما طبیعی است که هر حزبی برای خود خط مشی دارد.

جمنا با رئیسی و قالیباف تعامل نزدیک دارد
هم اکنون بخوانید

وی ادامه داد: باید احزاب را در اصول به هم نزدیک کرد. در اصول و چارچوب‌ها اختلاف‌نظر وجود ندارد. همه بحث ولایت را دارند و اینکه باید مبانی دین و انقلاب را محکم کنند و دنبال‌روی امام باشند. می‌توان بر  اساس این شعارها و ایده‎های اصولی با هم متحد شد. این کار باید صورت گیرد وگرنه همه آسیب خواهند دید و احزاب به جایی نمی‌رسند.

چمران با اشاره به اینکه جدا کردن به ضرر همه تمام می‌شود و به شکست می‌انجامد، تصریح کرد: نظارت جمنا اداری نیست، بلکه بیشتر هماهنگی است. تلاش ما این است که همه با هم منسجم و متحد شوند و این دستور اسلامی است. “وحدت ملی و انسجام اسلامی” شعار یک سال کشور بود. اگر به رهبری و این شعارها و مبانی اصول اسلامی معتقد هستیم باید با هم متحد شویم وگرنه همه آسیب خواهند دید.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه اعتدال یکی از مبانی اصولی و کاری درست است، عنوان کرد: نباید افراط و تفریط وجود داشته باشد. این یکی از لوازم است. تندروی یا کندروی در اسلام و مکتب ما پسندیده نیست. باید مسیر اعتدال را پیمود. مردم نیز از اعتدال راضی هستند تا تندروی‎ها، زیرا ممکن است به کج‌روی بینجامد.

وی افزود: هر گروهی که بتواند سازمان رای بیشتری را تنظیم کند موفق‌تر خواهد شد. دشمنان نیز به ساختن سازمان رای داخلی روی آوردند و این مسیری است که در آینده طی خواهد شد.

 

 

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 12 =

دکمه بازگشت به بالا