وظیفه پیشگیری از وقوع جرم تنها اختصاص به دستگاه قضایی ندارد

به گزارش اعتماد نو،چهارمین جلسه ی پیشگیری از وقوع جرم استان هرمزگان به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبری رئیس‌کل دادگستری استان و با حضور مسئولین، مدیران کل و نمایندگان ۲۲ سازمان و نهاد عضو برگزار شد.

در جریان برگزاری این جلسه رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان ضمن تجلیل از همراهی مردم با نظام مقدس اسلامی در مناسبت‌های مختلف، حضور حماسی و میلیونی اقشار مختلف در راهپیمایی یوم‌الله بیست و دوم بهمن را نمونه‌ای بی‌بدیل از همدلی و همگامی مردم با آرمان‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد.

رییس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان هرمزگان ارائه خدمت صادقانه را تکلیفی شرعی و قانونی و یگانه راه قدردانی و شکرگزاری از نعمت وفاق و همدلی میان مردم و مسئولین برشمرد و توجه به مسائل و مشکلات اجتماعی و ارزیابی و انعکاس بازخورد اقدامات پیشگیرانه در اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی‌های آتی را خواستار شد.

وی یادآور شد: وظیفه پیشگیری از وقوع جرم تنها اختصاص به دستگاه قضایی ندارد و مشارکت فعال تمامی دستگاه‌های متولی را می‌طلبد.

اکبری اظهار کرد: اعتماد نو به نقل از برنامه‌های پیشگیرانه درون‌سازمانی و برون‌سازمانی راهکاری مؤثر به‌منظور کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی است و دستگاه قضایی آمادگی دارد به‌ منظور تحقق اهداف راهبردی و مصوبات این شورا با تمامی سازمان‌ها و نهادهای عضو، همکاری و تعامل سازنده کند.

در ادامه این نشست علیرضا احمدی منش معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان هرمزگان ضمن تشریح اقدامات انجام‌ شده و اهداف عملیاتی شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، در این رابطه توضیحاتی را بیان نمود.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان هرمزگان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مدیریت مهارت و دانش رفتار برای بیش از ۵۰۰ نفر از متهمین جرائم اخلاقی، افتتاح و راه‌اندازی سامانه سجام، هدف‌گذاری ۲۵ محله شهرستان بندرعباس به‌ منظور تشکیل هسته‌های مصلحین، برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از خشونت و برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از قاچاق کالا و ارز را تنها بخشی از اقدامات معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان هرمزگان به‌منظور اجرای اعتماد نو به نقل از برنامه عملیاتی و مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان عنوان کرد.

از بررسی اصلاحیه طرح دوفوریتی جهش تولید و تامین مسکن تا حضور وزرای نفت و آموزش و پرورش
هم اکنون بخوانید

 

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =

دکمه بازگشت به بالا