تصمیم‌گیری درخصوص هزینه کرد یارانه‌ها به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

با تصمیم مجلس شورای اسلامی تصمیم گیری درخصوص هزینه کرد یارانه ها به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

به گزارش اعتماد نو، نمایندگان در نشست علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی که به ادامه بررسی جزئیات بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۹۷ اختصاص داشت، تبصره ۱۴ ماده واحده این لایحه را برای بررسی یبشتر به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ارجاع دادند.

بهروز نعمتی در جریان بررسی این تبصره اظهار داشت: در جدول بخش هدفمندی یارانه‌ها در بخش هزینه‌ای به سهم تولید که باید حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد باشد، توجه نشده است.

بر این اساس علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی این تبصره را به منظور رفع ابهام برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ارجاع داد.

براساس تبصره ۱۴ لایحه مذکور؛

الف- در اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها مصوب ۱۵/۱۰/۱۳۸۸ و با هدف تحقق عدالت، کاهش فقر مطلق و توسعه بهداشت و سلامت مردم، و همچنین معطوف نمودن پرداخت یارانه نقدی به خانوارهای نیازمند در اجرای ماده ۳۹ قانون اعتماد نو به نقل از برنامه پنجساله ششم توسعه کلیه درآمدهای هدفمندی یارانه ها مندرج در جدول ذیل به حساب سازمان هدفمند سازی نزد خزانه داری کل کشور واریز و پس از تخصیص، سازمان اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه کشور مطابق جدول ذیل هزینه مهی گردد. به دولت اجازه داده می‌شود در سال ۱۳۹۷ از محل منابع سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها تا مبلغ چهارصد و چهل هزار میلیارد  (۴۴۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال وصول و مطابق جدول ذیل هزینه نماید.

دولت موظف است نسبت به حذف یارانه خانوارهای پردرآمد در طول سه ماه اول سال ۱۳۹۷ به صورت تدریجی اقدام نماید.

هر کسی ، نمی‌تواند وارد سیاست شود
هم اکنون بخوانید

در صورتی که خانوارها نسبت به حذف یارانه خود معترض باشند، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است حداکثر ظرف یک ماه موضوع را بررسی و درصورت استحقاق، نسبت به برقراری یارانه آنها اقدام نماید.

در هر صورت خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، خانوارهای ساکن روستاها و سایر خانواده های کم درآمد، کماکان یارانه دریافت خواهند کرد و از فهرست دریافت کنندگان یارانه حذف نخواهند شد.

مبلغ دو هزار و سیصد میلیارد (۲.۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال از جزء(۲) (مصارف هدفمندی) جهت بیمه زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور اختصاص می‌یابد.

در اجرای ماده ۳۹ قانون اعتماد نو به نقل از برنامه ششم توسعه و قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و در جهت شفاف‌سازی منابع و مصارف، کلیه درآمدهای هدفمندی یارانه ها مندرج در جدول فوق الذکر به حساب سازمان هدفمندی یارانه ها نزد خزانه داری کل کشور واریز و پس از تصیص سازمان اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه کشور هزینه می‌گردد.

 

 

منبع: اعتماد نو به نقل از ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − هشت =

دکمه بازگشت به بالا