سرقت ۶ میلیون دلار از یک بانک روسی با استقاده از سیستم سوئیفت

به گزارش اعتماد نو به نقل از رویترز، این افشاگری که در گزارش بانک مرکزی روسیه در خصوص سرقت‌های دیجیتالی از بخش بانکی روسیه به آن اشاره شده است، تازه ترین مورد از حملات سایبری موفق با استفاده از درخواست های انتقال است. بانک مرکزی روسیه اعلام کرد اطلاعاتی در خصوص یک حمله موفق را به سوئیفت ارسال کرده است.

پس از انتشار این گزارش، سخنگوی بانک مرکزی روسیه اعلام کرد هکرها موفق شده بودند کنترل سیستم کامپیوتری بانک را در اختیار گرفته و با استفاده از سیستم سوئیفت، پول را به حساب شخصی خود منتقل کنند. وی از بردن نام این بانک روسی و یا اشاره به جزئیات بیشتر خودداری کرد.

سخنگوی سوئیفت که سیستمی برای نقل و انتقال روزانه تریلیون‌ها دلار پول به شمار می رود گفت این شرکت در خصوص موارد خاص اظهار نظر نمی کند. وی گفت: زمانی که به ما موردی از کلاهبرداری احتمالی گزارش می شود به کاربر زیان دیده پیشنهاد کمک می‌کنیم تا محیط امنیتی او را بهبود دهیم.

سوئیفت سال گذشته اعلام کرده بود مساله سرقت‌های دیجیتالی نسبت به قبل اهمیت بیشتری یافته است زیرا هکرها از ابزارها و تکنیک‌های پیچیده‌تری در حملات جدید خود استفاده می‌کنند. دسامبر سال گذشته هکرها سعی کرده بودند مبلغ ۵۵ میلیون دلار را از بانک دولتی ” گلوبکس” از طریق سیستم سوئیفت به سرقت برند، همچنین در فوریه ۲۰۱۶، هکرها موفق شده بودند از بانک بنگلادش ۸۱ میلیون دلار را به سرقت برند.

سوئیفت حاضر به افشای تعداد حملات سایبری یا قربانیان حملات نشد، اما جزئیات برخی از پرونده‌ها که عمومی شده‌اند نشان می‌دهد، بانک‌هایی در تایوان و نپال نیز در معرض حملات قرار گرفته اند.

ایسنا

 

حرکت مجدد قطار یزد – تهران پس از ۲۰۰ دقیقه تاخیر
هم اکنون بخوانید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 7 =

دکمه بازگشت به بالا