هنوز انگیزه خودکشی سیدامامی مشخص نشده است

به گزارش اعتماد نو،  غلامحسین محسنی اژه‌ای ۲۶ بهمن‌ماه در سفر به شهرکرد و در جمع پایگاه خبریان استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: تغییر و تحول در قوه قضائیه یک امر معمول است و هر چند سال یکبار صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری تصریح کرد: افرادی به اتهام جاسوسی دستگیر شدند که تحت پوشش محیط زیست و برخی از مراکز علمی ایران با برخی سرویس‌های بیگانه از جمله آمریکا و صهیونیست‌ها مرتبط بودند و اطلاعات را از مراکز حساس و استراتژیک ایران تهیه ‌کردند و در اختیار بیگانه قرار دادند.

وی با اشاره به این‌که «این افراد اکنون دستگیر شده‌اند»، تاکید کرد: یکی از آن‌ها آقای سید امامی بود که در زندان بعد از این‌که متوجه می‌شود مسئولان پرونده، اطلاعات بسیار زیادی از آن‌ها به دست آوردند و باور نداشتند که این اطلاعات در اختیار سیستم امنیتی و قضایی قرار گرفته باشد، پس از بازگشت به محل نگهداری خود در زندان، دست به خودکشی می‌زند.

محسنی اژه‌ای بیان کرد: پس از خودکشی از همان ابتدا بازپرس مخصوص قتل از تمام محیط‌هایی که باید، بازدید کرد و اقدامات خود را انجام داد و پزشک قانونی نیز نظر خود را اعلام کرد.

وی با اشاره به این‌که «برخی از نمایندگان مجلس که نیاز بود این فیلم را ببینند، دیدند و صحبت‌هایی در این زمینه شد»، تصریح کرد: تا این لحظه تحقیقات بدست آمده، نشان می‌دهد که قطعا خودکشی صورت گرفته است اما این‌که انگیزه چه بوده است، آیا از لورفتن اطلاعات و یا…. است، هنوز تحقیقات ادامه دارد. باید پیرامون این قضیه دقت و تحلیل بیشتری شود اما ظواهر نشان می‌دهد که خودکشی صورت گرفته است.

حین بازرسی منزل متهم نباید برای خانواده او دلهره ایجاد شود
هم اکنون بخوانید

وی ادامه داد: فردی همانند آقای سید امامی که یک استاد دانشگاه است، شاید برایش بسیار سنگین بوده است اما این‌که انگیزه‌اش از قتل تنها خودش بوده است یا تشکیلات، یا این‌که نفرات بعدی لو نروند، مواردی است که باید مورد اهتمام بیشتری قرار گیرد.

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص این‌که «برخی در فضای مجازی به این قضیه دامن می‌زنند»، گفت: برخی از روی غفلت این کار را انجام می‌دهند و انگیزه سوء ندارند اما دشمن معمولا سعی می‌کند برای ملتهب کردن فضای آرام ایران از هر سوژه‌ای استفاده کند.

وی با بیان این‌که «افرادی در داخل کشور ممکن است بدون غرض و از روی غفلت به این قضیه دامن بزنند که امیدواریم این افراد بیشتر حرف‌های مسئولان را بشوند که مناسب تر است»، گفت: برخی هم ممکن است بخواهند ضعف‌های خود را تحت این مسائل پوشش دهند.

 

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + هجده =

دکمه بازگشت به بالا