سیاست دولت این نیست که حساب مردم را بگردد/ بدون موافقت مجلس قانون یارانه‌ها را اجرایی نمی‌کنیم

سخنگوی دولت با بیان اینکه سیاست دولت این نیست که حساب مردم را بگردد، گفت: بدون موافقت مجلس قانون یارانه‌ها را اجرایی نمی‌کنیم.

به گزارش اعتماد نو به نقل از اعتماد نو به نقل از ایلنا، محمدباقر نوبخت در نشست خبری خود با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال عنوان کرد: رخ داد بزرگی توسط ملت ایران برگزار شد، راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان‌گر آن بود که مردم پای انقلاب خودشان ایستادند. فکر می کنم اگر مرور کوتاهی نسبت به این رخ داد بزرگ نداشته باشیم، بی‌انصافی کرده‌ایم.

وی افزود: انقلاب اسلامی مردم ایران در بهمن ۵۷ با یک ایدئولوژی از لیبرال دموکراسی غرب و کمونسیم شرق علی‌رغم مخالفت دنیا آغاز شد. با ترور شخصیت‌هایی همچون شهید مطهری، دستغیب، اشرفی اصفهانی و رجال سیاسی باهنر، رجایی و بیش از ۷۲ تن از نمایندگان مردم و پشت سر گذاشتن یک تهاجم نظامی نابرابر و تحمل مصائبی تلخ همچون ۱۸۴ هزار شهید یک میلیارد دلار خسارت جنگی و دو مرحله تحریم در ۲۲ بهمن ۹۶  نزدیک به ۴۰ سال یک فرآیند را طی کرد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: با قدرت و توان دفاعی بازدارنده این نظام پرچم‌دار مبارزه با تروریسم داعش در منطقه شد و بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول جزء ۱۸ اقتصاد بزرگ جهان است و بر اساس همین گزارش ۹۴ هزار میلیارد دلار به تولیدات ناخالص آن اضافه شد و بر اساس گزارش آ اس آی ۱۹ کشور تولیدکننده علم است و با شکافتن ذره اتم به علم دست پیدا کرد.

نوبخت یادآور شد: با وجود تمامی مشکلات بر اساس ضریب جینی وضعیت اقتصاد ما نسبت به کشورهای چین، آمریکا، ترکیه و روسیه بهتر است. این که ما ۳ میلیون بیکار داریم و مشکلات اقتصادی داریم جای خود اما دستاوردهای انقلاب مختص به هیچ دولتی نیست مختص انقلاب است.

تشکیل دفاتر نیروهای مسلح در دانشگاه‌ها اصلاً مسئله امنیتی نیست/ هدفمان جلوگیری از اتلاف وقت اساتید و دانشجویان برای برخی کارهای اداری است
هم اکنون بخوانید

وی خاطرنشان کرد: مردم به انقلاب اسلامی رای دادند به استقبال رهبر خود آمدند رهبری که گفت تا مردم رأی ندهند نظامی تشکیل نمی‌شود و آخرین انتخابات امسال بود که بیش از ۴۰ میلیون پای صندوق‌های رای آمدند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره پرداخت یارانه‌ها گفت: ما تبصره ۱۸ را از ۱۴ جدا کردیم و دو نتکه برای پرداخت یارانه‌ها داریم؛ یک اینکه به خانواده‌های واقعا نیازمند یارانه بدهیم، دو این که به خانواده‌هایی یارانه بدهیم که زیر خط مستمری‌بگیران قرار دارند و دریافتی آنان ۱۹۳ هزار تومان است. قصد ما ریشه‌کن کردن فقر مطلق است.

نوبخت با بیان اینکه سیاست دولت این نیست که حساب مردم را بگردد، گفت: دولت قصد دارد از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی  ۱۰۰ هزار واحد مسکن فرسوده را نوسازی کند که با هر زلزله فرو می‌ریزد. ما قصد داریم ناوگان حمل و نقل عمومی را نو کنیم که حدود ۲۵ هزار شغل ایجاد می‌شود. البته مجلس به ما گفته است ۳ هزار میلیارد تومان به شما می‌دهیم که محل آن از مجموعه ۱۰ هزار میلیارد تومانی که از افزایش مالیات و حقوق‌های گمرکی حاصل می‌شود. بدون موافقت مجلس قانون یارانه‌ها را اجرایی نمی‌کنیم.

سخنگوی دولت درباره سفر رئیس‌جمهور به هند گفت: به موقع درباره این سفر صحبت می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال اعتماد نو به نقل از ایلنا مبنی بر اینکه با توجه به صحبت‌های رییس‌جمهور برای استفاده از ظرفیت اصل ۵۹ قانون اساسی، آیا دولت اعتماد نو به نقل از برنامه‌ای برای برگزاری رفراندوم دارد؟ به نظر شما چه چالش‌ها و بن‌بست‌هایی وجود دارد که بخواهیم از این ظرفیت قانون اساسی استفاده کنیم، گفت: استناد آقای رئیس‌جمهور به اصل ۵۹  قانون اساسی بود که منطبق است و نشان می‌دهد در مسائل اقتصادی و رخدادهای بزرگ از نظرات مردم استفاده کنیم.

عیسی‌زاده رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شد
هم اکنون بخوانید

نوبخت تاکید کرد: از نقاط قوت قانون اساسی ما همین ظرفیت‌های بزرگ برای پاسخ‌گویی برای شرایط است به طوری که در اصل ۹۴ و ۹۶ هر مصوبه‌ای از مجلس می‌تواند قانون شود که شورای نگهبان می‌تواند عدم تطابق آن را با شرع را اعلام کند. همین قانون ظرفیت‌هایی دارد که شاخص‌ها و اصل‌هایی که شورای نگهبان با آن مصوبات را تطبیق می‌دهد، تغییر دهد. ما باید به روح بلند معمار انقلاب درود بفرستیم که چنین قانون اساسی برای ما به ارمغان آورد.

وی در پاسخ به این سوال که برخی منابع خبری اعلام کردند کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس بنابر درخواست رژیم صهیونیستی در مورد بحث موشکی و حضور منطقه‌ای ایران به رئیس‌جمهور هشدار داده‌اند آیا شما این را تایید می‌کنید، گفت: من جایی با چنین مطلبی برخورد نکردم، سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی ربطی به کسی ندارد مگر ما در سیاست‌های دیگر کشورها دخالت می‌کنیم؟ یک عده که نباید در منطقه آفتابی شوند می‌آیند و حرف می‌زنند. سیاست ایران با کشورهای منطقه مشخص است. کسانی که برای منافع خودشان می‌آیند با حواسشان باشند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 15 =

دکمه بازگشت به بالا