وای از روزی که «کیهان» اسلام شناس هم بشود

سامان سلیمانی مرند، سردبیر سایت رسمی حزب اعتماد ملی و مسئول امور رسانه ای روابط عمومی این حزب، در اعتماد ملی نوشته است؛  روزنامه معلوم الحال کیهان که سابقه دیرینی در تخریب روحانیون به دلیل گرایشات سیاسی آنها دارد و گویی معتقد است تمامی روحانیت و حوزه های علمیه باید همانگونه اسلام را درک کنند که آقای حسین شریعتمداری درک کرده است، باز هم پا را از گلیم خود فراتر نهاد و اینبار (روزنامه کیهان مورخ ۱۷ بهمن ماه ۱۳۹۶ – خبر ویژه) سخنانی را از حجت الاسلام و المسلمین دکتر رسول منتجب نیا، قائم مقام حزب اعتماد ملی در مورد عدم لزوم حجاب اجباری نقل کرده است و انواع تهمت ها و اتهامات توهین آمیز را به این روحانی بزرگوار نسبت داده است.

به فرض صحت اصل این سخنان، چه کسی به روزنامه کیهان اجازه داده است اسلام شناس شود؟ چه کسی اجازه تفسیر آیات الهی و ورود به مباحث علمی فقه را به روزنامه کیهان داده است؟ این یادداشت توهین آمیز به یک روحانی شیعه، نوشته کدام مرجع تقلید است؟ کجای قرآن نوشته شده است که حاکم اسلامی موظف است به زور قوه قهریه حجاب بر سر مردم (حتی غیر مسلمانان) بگذارد؟ تخصص نویسنده این مطلب توهین آمیز چه بوده و نزد کدام مراجع کلاس گذرانده است؟  آیا نمایندگی ولی فقیه در کیهان به آقای شریعتمداری اجازه چنین جسارت هایی را به ساحت روحانیون شیعه می دهد؟ آیا تاکنون خود ولی فقیه با هیچ یک از روحانیون شیعه بخاطر نظر فقهی آنها اینگونه صحبت کرده اند؟ مگر غیر از این است که مباحث علمی دینی و فقهی باید با استنادات علمی دینی و فقهی پاسخ داده شوند. کجای این نوشتار کیهان چنین خصوصیتی داشته است؟ البته شاید هم کیهان پاسخ فقهی درخور نظرات دینی مخالفان حجاب اجباری را ندارد و تنها به دنبال تسویه حساب های سیاسی با دست آویز کردن مفاهیم دینی است. هنوز هم اقدامات ضد امنیتی روزنامه کیهان در قضایای مختلف که بعضاً حتی منجر به توقیف چند روزه آن روزنامه شد، را فراموش نمی کنیم. روزنامه ای که چنین هزینه های سنگینی را به سیاست داخلی و خارجی کشور تحمیل می کند، چگونه به خود اجازه می دهد مدعی دفاع از ملت شود؟

از سرگیری فعالیت مجدد سایت رسمی حزب اعتماد ملی
هم اکنون بخوانید

اینها و خیلی سؤالات دیگر مسائلی است که جناب آقای شریعتمداری به عنوان مدیر مسئول این روزنامه باید به آنها پاسخگو باشند. خود آقای شریعتمداری هم در حد یک متخصص علوم فقه نیستند که بخواهند به مباحث علمی فقه ورود کنند و اینچنین توهیناتی را که بعضاً دارای حد شرعی است به دیگران نسبت بدهند.

روزنامه کیهان به اندازه کافی در جذب حداقلی و دفع حداکثری مردم در عالم سیاست فعالیت کرده است، حال وای از آن روزی که «کیهان» اسلام شناس هم بشود!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا