۱۰ هزار پوند بهای سخنرانی نماینده بریتانیا در نشست منافقین در پاریس

یک رسانه انگلیسی در گزارشی با اشاره به خروج سازمان مجاهدین خلق از لیست گروه‌های تروریستی به هزینه‌های گزاف این گروهک برای دعوت از شخصیت‌های سیاسی در نشست‌های سالانه‌اش پرداخت.

به گزارش اعتماد نو به نقل از «میدل ایست آی»، تعدادی از نمایندگان مجلس بریتانیا در همایش گروهک منافقین در پاریس شرکت کردند.

«میدل ایست آی» به خروج منافقین از لیست سازمان‌های تروریستی بریتانیا در سال ۲۰۰۸ اشاره کرده و نوشت: «رهبر مجاهدین که در بریتانیا تحت عنوان فرقه از آنها یاد می‌شود قادر به سفر به بریتانیا نیست و این کشور مریم رجوی را ممنوع الورود کرده است. »

بر اساس این گزارش «دیوید آمس»، «باب بلک من»، «ترسا ویلیرس»، «متیو آفورد» از میان نمایندگان محافظه‌کار و «باب پرکینز» از حزب کارگر تحت هیاتی بریتانیایی در نشست مجاهدین در پاریس شرکت کرده بودند.

«میدل ایست آی» نوشت: «اگر نمایندگان بریتانیا برای حمایت از تغییرات در ایران از گروهک منافقین حمایت می‌کنند راه درستی را انتخاب نکرده‌اند؛ چراکه این گروه جذابیتی ندارد. این گروه در همه جهان منفور است. دلیل ما برای منفور بودن آنها در تاریخچه آنها نهفته است. آنها در جنگ ایران و عراق در طرف عراقی‌ها با هموطنانشان جنگیدند.»

بر اساس این گزارش هزینه سفر «پرکینز»، یکی از نمایندگان بریتانیا برای شرکت در همایش منافقین ۱۱۱۲ دلار بوده است. نشست سالانه پاریس برای سخنرانی شخصیت‌ها و سیاست‌مداران از سراسر دنیا ترتیب داده شده که این شامل سخنرانی «ویلیرس» و «امس» دو تن از نمایندگان محافظه کار بریتانیایی هم بود.

در این گزارش به تاریخچه گروهک منافقین هم اشاره و گفته شد: «این گروه در ابتدا به عنوان یک گروه مارکیست اسلامی وارد مبارزه مسلحانه علیه رژیم شاه شد اما در خلال جنگ ایران و عراق به صدام حسین کمک‌های اطلاعاتی و نظامی برای مبارزه با ایران کرد. بر اساس گزارش دیدبان حقوق بشر اعضای مجاهدین خلق طی عملیاتی داخلی مجبور به طلاق دسته جمعی شدند این درحالی است که مسعود و مریم رجوی همچنان در تاهل هم باقی ماندند و کسانی که با این عمل مخالف بودند در اردوگاه اشرف با شکنجه روبه رو شدند.»

فهرست مشاغل همطراز با عناوین ماده ۲۹ قانون انتخابات
هم اکنون بخوانید

بر اساس این گزارش مسعود بنی صدر که در سال ۱۹۹۶ به مجاهدین نزدیک بود، در سال ۲۰۰۹ درباره این گروه گفت: «گروهی که در دهه ۱۹۷۰ به آنها پیوسته بودم کم کم تغییر ماهیت داده و به یک سازمان تروریستی و یک فرقه خطرناک تبدیل شده است.»

به گزارش این رسانه انگلیسی در سال ۱۹۹۲ مجاهدین خلق به بسیاری از سفارت‌های ایران در کشورهای غربی حمله کرد. در سال ۱۹۹۷ آمریکا این گروه را به عنوان یک سازمان تروریستی در لیست خود قرار داد.

بر اساس گزارش این رسانه بریتانیایی، بعد از حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ گروهک منافقین نسبت به ائتلافش با صدام حسین اعلام برائت کرد. از همان سال برندسازی مجدد گروهک منافقین آغاز شد و در اولین قدم نام خود را از مجاهدین خلق به شورای ملی مقاومت ایران تغییر داده و وانمود کردند در پی آزادی‌های بیشتر ، دموکراسی و سکولاریسم هستند.

به گفته میدل ایست آی، اقدامات این چنینی مجاهدین خلق منجر به خروج این گروه از لیست گروه‌های تروریستی در بریتانیا، آمریکا و سازمان ملل شد.

در این گزارش به بهای دریافت شده توسط پرکینز برای سخنرانی در نشست منافقین نیز اشاره شده و گفته شده این هزینه توسط سازمان محلی حزب کارگر(حزب متبوع پرکینز) و یا سازمان مرکزی حزب دریافت شده است. بهای سخنرانی نماینده بریتانیا در این نشست بدون احتساب هزینه‌های جاری اعم از هزینه ایاب و ذهاب و غذا که به تنهایی ۸۰۰ پوند بوده است، ۱۰ هزار پوند برآورد شده است.

اعتماد نو به نقل از ایلنا

دشمن پس از ناامیدی در مساله هسته‌ای و موشکی کلمه حقوق بشر را دستاویز قرار داده است
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =

دکمه بازگشت به بالا