لبنان دست داشتن اسرائیل در انفجار صیدا را تایید کرد

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، محمد حمدان، یکی از مسؤولان امنیتی جنبش حماس در ۱۴ ژانویه در پی بمب گذاری در خودرواش و انفجار آن در شهر صیدا واقع در جنوب لبنان زخمی شد.

این در حالی است که حمدان از شخصیت‌های سیاسی جنبش حماس و فردی معروف در رسانه‌ها نیست. جز اینکه پیشتر یک منبع امنیتی فلسطینی در شهر صیدا به خبرگزاری فرانسه گفته بود، حمدان مسؤولی در دستگاه امنیتی جنبش حماس است و مشخصا فعالیت او مربوط به داخل فلسطین است.

دفتر رسانه‌ای نهاد مشنوق، وزیر کشور لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد، تحقیقات بخش اطلاعات پایان یافته است و این بخش سناریوی کاملی را در این تحقیقات از اتفاقات، ‌اسم‌ها و نقش‌ها به دست آورده است.

وی همچنین به امکان بازگرداندن یکی از متهمان اصلی این جنایت و کسی که اعتراف کرده که توسط اطلاعات آمریکا مکلف به این جنایت شده اشاره کرد.

طبق این گزارش وسایل ارتباطی فوق پیشرفته موجود در خانه این فرد و مکاتباتش ثبت و ضبط شده است.

از سوی دیگر،‌ یک منبع در دفتر رسانه‌ای وزارت کشور لبنان دست داشتن اداره اطلاعات عربی در ترور محمد حمدان را تکذیب کرد و افزود: “یکی از رسانه‌ها گزارشی را منتشر کرد که در آن به فرایند کیفی که بخش اطلاعات در رابطه با نیروهای امنیت داخلی اجرا می‌کند، پرداخته شده بود و این گزارش باعث شناسایی عوامل انفجار صیدا که یکی از مسؤولان جنبش حماس را هدف گرفته بود، شد.

همچنین این دفتر اظهار کرد، این اتهام باطل باعث بد شدن روابط لبنان با کشورهای عربی می‌شود خصوصا که لبنان در این روزها نیازی به آن ندارد.

روبل روسیه مقاومت بالایی در برابر تحریم‌های غرب نشان داده است
هم اکنون بخوانید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − پنج =

دکمه بازگشت به بالا