تاکید منتجب‌نیا بر افزایش ارتباط دوجانبه دولت با مردم

اعتماد نو: قائم مقام حزب اعتماد ملی افزایش ارتباط مستقیم و دوجانبه بین دولت و مردم را مورد تاکید قرار داد و پیشنهاد کرد که رئیس‌جمهور هرماه در نشستی به سوالات و شبهات موجود در جامعه پاسخ دهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین رسول منتجب نیا در گفتگو با گفتگو نیوز با اشاره به گفتگوی اخیر تلویزیونی رئیس جمهور و مباحث مطرح شده در آن، گفت: در رابطه با این گفتگو می توان به چند نکته اشاره کرد. اول اینکه آقای رئیس جمهور باید ارتباط بیشتری را با مردم برقرار کنند و یکی از راههای ارتباط همین گفتگوی تلویزیونی و رسانه‌ای است که نباید فاصله زیادی بین آنها باشد.

وی افزود: با توجه به جو‌سازی‌هایی که ایجاد می‌شود حداقل این است که ایشان هر ماه باید یک نشست داشته باشند و به پرسش ها پاسخ دهند و ارتباط برقرار کنند و چه خوب است که این ارتباط هم مستقیم و زنده باشد و از قبل ضبط نشود.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: صدا و سیما نیز می‌تواند با مردم ارتباط مستقیم برقرار کنند و مردم تماس بگیرند و آقای رئیس جمهور نیز با سعه صدر و حوصله به پرسشها و شبهات آنها پاسخ دهند. اما متاسفانه تا به حال آنطور که باید این موضوع انجام نگرفته و همه مردم و خواص در این ارتباط انتقاد دارند.
منتجب‌نیا تاکید کرد: متاسفانه ارتباط یک طرفه ضعیفی وجود دارد و رابطه دوجانبه بین دولت و مردم اصلاً وجود ندارد. نکته دیگر این است که من بارها گفتم که مسئولان باید زبان مردم را بلد باشند و با زبان مردم با آنها سخن بگویند.
وی ادامه داد: مسئولان به خصوص مسئولان اجرایی که زندگی و نان و مسکن مردم در دست آنهاست، باید صحبت های علمی را با صحبت مردم پسند و مردم فهم بیان کنند. من معتقدم آقایان مسئولین به خصوص ریاست محترم جمهور باید با بیانی با مردم صحبت کنند که حتی بی سواد ترین افراد صحبت آنها را بفهمد و درک کنند و لازم نباشد که کسی آن را تفسیر کند.
قائم مقام حزب اعتماد ملی خاطر نشان کرد: برخی مسئولان گذشته در کنار ده‌ها ویژگی منفی، این ویژگی مثبت را داشتند که زبان مردم را می‌فهمیدند و آن طور صحبت می‌کردند و مسئولان باید این نقطه قوت را برای خود در نظر بگیرند.
منتجب‌نیا همچنین گفت: البته منظورم از عامه پسند بودن این نیست که خدای ناکرده حرف‌هایی عوام‌فریبانه یا غیر علمی زده شود یا اعداد و رقم‌های مبالغه‌آمیز مطرح شود، بلکه همه چیز باید مبنای علمی داشته باشد امابا زبان مردم باشد.
وی افزود: نکته دیگر این است که مردم در چند وقت اخیر نشان دادند که اعتراضاتی دارند و اعتراضات آنها اگر نگوییم عمومی اما شامل اکثریت مردم می‌شود و در رابطه با مسائل اقتصادی، معیشت، اشتغال و بیکاری جوانان است که برای این مسئله باید فکر جدی‌تری داشت و خیلی سریع‌تر و شجاعانه‌تر وارد صحنه شد.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: مسئولان باید قدم‌هایی را در این زمینه بردارند که مردم امیدوار شوند و آنهایی که واقعا حسن نیت دارند و سوء‌نیت ندارند قانع شده و متوجه شوند که مسئولان درد مردم را درک می‌کنند و درصدد درمان آن هستند.

خاتمی و روحانی روز یکشنبه با یکدیگر دیدار داشته‌اند
هم اکنون بخوانید

منتجب‌نیا تاکید کرد: موضوع دیگر این است که در مسائل اقتصادی و مسائل پیچیده باید دیدگاه‌های مختلف را شنید و مورد بررسی قرار داد. من همیشه به آقایان روسای جمهور و وزرا گفتم که لازم است شما نظرات مختلف را از صاحب نظران و اندیشمندان بگیرید و آنها را جرح و تعدیل و بهترین را انتخاب کنید و خود را در مجموعه خودتان محدود نکنید اما ما در بسیاری موارد شاهد آن هستیم که مسئولان در حلقه از نزدیکان خودمحدود و محصور می‌شوند و نمی‌گذارند که پیشنهادات سازنده دیگران به گوش آنها برسد.
وی خاطر نشان کرد: من از آقای دکتر روحانی نیز چندین بار درخواست کردم که شما فضایی را به وجود بیاورید که صاحبنظران دائما بیایند و نظراتشان را به شما منتقل کنند و شما آنها را پردازش کنید و کارشناسان آنها را جرح و تعدیل کنند و خود شما هم آنها را بشنوید و انتخاب کنید همانطور که خداوند به پیامبر گرامی اسلام فرموده تا مشورت کنند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی همچنین گفت: یکی از اشکالاتی که در دور اول ریاست جمهوری آقای روحانی وارد بود و ما هم آن را بارها تذکر دادیم، وضعیت ستاد اقتصادی دولت بود، اینکه کسانی که این بار سنگین را قبول کردند باید قوی‌ترین و شجاع‌ترین و اندیشمند‌ترین افراد در این زمینه باشند که این اشکال در همان دوره اول مطرح شد و ما انتظار داشتیم که در این دوره ستاد اقتصادی آقای رئیس جمهور و دولت ستاد قوی‌تری باشد اما متاسفانه شاهد بودیم که در چینش این نیرو آن انتظاری که در جامعه وجود داشته، برآورده نشده است.
منتجب‌نیا تصریح کرد: خدای ناخواسته اگر آقای رئیس جمهور خود را در آن ستاد محدود کنند معلوم نیست چه نتیجه‌ای به دست بیاید و مشکلاتی که اکنون وجود دارد برطرف شود یا خیر. مگر اینکه واقعاً از دیدگاه‌ها و نظرات مختلف استفاده شود نه اینکه آنهایی که اظهارنظر می‌کنند حتما از حامیان دولت باشند بلکه منتقدان و مخالفان دولت نیز باید نظرات‌شان را جمع کرده و در مجموعه‌ای که جرح و تعدیل شود و به یک جمع بندی جامع‌تر و بهتری برسند.
وی در ادامه بیان کرد: آقای رئیس جمهور توجه دارند که بالاخره این دوره ریاست جمهوری و دولت هم برای خود ایشان خیلی تعیین‌کننده و سرنوشت ساز است و هم برای کشور و هم برای آنهایی که سخاوتمندانه در دو دوره انتخابات از ایشان حمایت کردند و از آبرو و حیثیت خود مایه گذاشتند و وارد صحنه شدند. امید مردم امروز به وضعیت دولت و ریاست جمهوری بستگی دارد و اگر دولت بتواند معضلات و مشکلات این کشور را به حداقل برساند قطعا به نفع نظام و مردم و شخص ایشان و حامیان شان است اما اگر خدای ناخواسته مردم روز به روز  و نا امیدتر شوند، دودش به چشم همه می رود.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: اینطور نیست که دور دوم ریاست جمهوری آقای روحانی تمام شود و در خانه بنشینند چرا که ث شخصیت ایشان به  نظام و انقلاب گره خورده بنابراین باید خیلی تلاش شود تا این دوره دولت دوره دیگری باشد و خیلی از کاستی‌ها و ضعف‌های دوره گذشته جبران شود.
وی خاطر نشان کرد:  نکته دیگر آن است که به هر حال آقای رئیس‌جمهور وعده‌های مختلفی را در زمینه مسائل اقتصادی،  برجام، روابط خارجی، فضای مجازی، حمایت از بخش‌های آسیب‌پذیر و آزادی بیان و آزادی قلم به مردم دادند و اینها چیزهایی نیست که از خاطر مردم فراموش شود و انشاالله که آقای دکتر روحانی بتوانند در این سه سال و اندی که از ریاست جمهوری ایشان باقی مانده به همه آنها جامه عمل بپوشانند.
منتجب‌نیا در ادامه اظهارکرد: هرجا که رئیس جمهور و اعضای دولت احساس می‌کنند توان حل مسائل را ندارند باید رسما اعلام کنند که ظرفیت کشور در همین حد است یا محدودیت‌هایی وجود دارد یا اگر کسانی هستند که ممانعت می‌کنند باید آنها را به مردم معرفی کنند در غیر این صورت این سوال و اعتراضات متوجه دولت و شخص رئیس‌جمهور می‌شود.
وی در پایان گفت: دولت باید تلاش کنند تا آخرین روز که روی کار است مبارزه با فساد و گسترش پاکدستی را در همه زوایای دستگاه اجرایی توسعه دهد و خدا نکند که در دولت آقای دکتر روحانی مسائلی به وجود بیاید که بعضی از دولت‌ها مرتکب شدند و خدای ناخواسته مسائل و سواستفاده هایی مشاهده شود.

انتقاد آیت الله محقق داماد از رفتار دوگانه شورای نگهبان و وعده های مالی برخی کاندیداها
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − پنج =

دکمه بازگشت به بالا