پذیرش سراسری حوزه‌های علمیه خواهران آغاز شد

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایسنا، محمود خالقی در نشستی با اصحاب رسانه با اعلام آغاز پذیرش سراسری حوزه علمیه خواهران، اظهار داشت: طی سه چهار سال گذشته شروع پذیرش را با سالروز ولادت حضرت زینب(س) هماهنگ کرده‌ایم و امروز به‌عنوان اولین روز پذیرش خواهران در سطح دو، سه و چهار در سراسر کشور بود.

معاون آموزشی حوزه علمیه خواهران افزود: امسال نیز همانند سال‌های گذشته در سه مقطع سطح دو، سطح سه و سطح چهار پذیرش خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در سطح دو در دو مقطع تحصیلی دیپلم و سیکل قدیم یا سال نهم جدید پذیرش خواهیم داشت و کسانی که با مدرک دیپلم وارد شوند ۱۹۰ واحد تحصیل خواهند کرد و کسانی که با مدرک سیکل وارد شوند ۲۶۶ واحد درسی را باید پشت سر بگذارند.

معاون آموزشی حوزه علمیه خواهران گفت:  ۴۰۹ مدرسه علمیه در سراسر کشور در سطح دو پذیرش خواهند داشت و شیوه تحصیل طلبه‌ها در سطح دو به شیوه حضوری و نیمه‌حضوری خواهد بود.

وی افزود: برای پذیرش طلبه‌ها در مقطع سطح دو آزمون ورودی وجود ندارد و طبق معدل دبیرستان و مصاحبه‌های داخلی پذیرش خواهند شد.

خالقی ادامه داد: در سطح سه نیز ۱۲ رشته در ۶۸ مدرسه پذیرش خواهند داشت و برای پذیرش آزمون ورودی در ۱۴ اردیبهشت برگزار خواهد شد و تحصیل در این مقطع نیز به صورت حضوری، نیمه حضوری و غیر حضوری خواهد بود.

وی افزود: در سطح چهار نیز که پذیرش از سال ۹۳ شروع شده است و در ۴ رشته فقه خانواده، تفسیر تطبیقی، حکمت متعالیه و کلام اسلامی در ۱۱ استان پذیرش صورت خواهد گرفت و تحصیل در این مقطع فقط به صورت حضوری امکان دارد و آزمون ورودی نیز ۱۴ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

معاون آموزشی حوزه علمیه خواهران همچنین اظهار داشت: تعداد طلاب شاغل به تحصیل خواهر در مجموع ۶۵ هزار نفر است که ۵۵ هزار نفر در سطح دو، ۹۴۷۰ نفر در سطح سه و ۴۱۴ نفر در سطح چهار مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: همچنین تعداد فارغ‌التحصیلان سطح دو ۴۰ هزار و ۸۷۶ نفر و فارغ‌التحصیلان سطح سه ۱۶۲۱ نفر است و در سطح چهار نیز که به‌صورت جدید اجراء می‌شود، فارغ‌التحصیل نداریم و فارغ‌التحصیلان سطح چهار به صورت نظام سنتی در حوزه‌های علمیه برادران تحصیل کرده‌اند.

خالقی در خصوص مهلت و شیوه پذیرش نیز، گفت: پذیرش از سوم تا سی‌ام بهمن ادامه دارد و داوطلبان می‌توانند با مراجعه حضوری به مدارس یا از طریق وبگاه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ثبت‌نام را انجام دهند.

وی افزود: امسال ظرفیت مدارس در مجموع سه سطح ۲۲ هزار نفر خواهد بود، البته احتمال دارد این تعداد افزایش یابد.

معاون آموزشی حوزه علمیه خواهران همچنین اضافه کرد: با تفاهم‌نامه‌ای که با جامعه‌المصطفی امضاء کرده‌ایم، طلاب غیر ایرانی را نیز پذیرش خواهیم کرد.

 

انفجار شدید در شهر قطیف عربستان
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 4 =

دکمه بازگشت به بالا