مسوولان، نخبگان و رسانه ها مخاطبان اصلی سخنان اخیر رهبری هستند

به گزارش اعتماد نو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح پنجشنبه و در جلسه ستاد اقتصادی دولت با اشاره به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری، افزود: اینک و در پی اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه های منطقه ای و بین المللی؛ دشمنان انقلاب در صدد نا امید کردن مردم از آینده، اختلاف افکنی و ضربه به پشتوانه اجتماعی نظام بر آمده اند و ضروری است همگان در برابر این توطئه هوشیار، و نخبگان نیز در روشنگری جامعه و بویژه نسل جوان کوشا باشند.
رئیس شورای عالی امنیت ملی، انسجام ملی را برای تقویت ساختار درونی نظام و پیشرفت پرشتاب کشور ضروری خواند و گفت: هر گونه اختلاف افکنی میان قوا و دستگاهها، بزرگنمایی ضعف ها و معضلات کوتاه مدت و همچنین یاس آفرینی در افکار عمومی نسبت به آینده کشور؛ حرکت در ‘خط تقابل’ و مسیر طراحی شده بدخواهان ایران اسلامی است.
روحانی نقد دلسوزانه در چارچوب قانون را لازمه اصلاح رویه ها، تحول آفرینی و پویایی حوزه های مدیریتی خواند و افزود: تخریب و سیاه نمائی زمینه ساز تفرقه است و بی تردید بزرگترین مولفه قدرت ملی؛ وحدت اقوام، مذاهب و اقشار مختلف جامعه برای تحقق آرمانهای انقلابی و ملی است.
رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به مهمترین موضوعات اقتصادی کشور و از جمله ویژگی های لایحه بودجه سال ۹۷ اشاره و گفت: دولت با هدایت رهبری و حمایت عمومی، ضمن اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و با هدف گیری تولید و اشتغال؛ حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را در صدر اولویت های خود دارد.
وی با تاکید بر اینکه برای حل مشکلات اقتصادی نیازمند واقع بینی و همراهی قوا و نهادها هستیم، ادامه داد: کاهش وابستگی بودجه به نفت، توسعه دیپلماسی اقتصادی، افزایش صادرات، رونق تولید و اشتغال؛ پنج رکن اعتماد نو به نقل از برنامه های اقتصادی دولت است.
رییس جمهوری با تقدیر از بیانات صریح و وحدت بخش مقام معظم رهبری، جهت گیری دولت را، ایجاد فرصت برای شکوفائی همه استعدادها، همکاری با همه نیروها، و پرهیز از سیاست زدگی و جناح گرائی در حرکت اقتصادی کشور اعلام کرد و گفت: با شفافیت حداکثری در بودجه و امور اقتصادی کشور، بلندترین گام را در مقابله با فساد و ناکار آمدی بر می داریم و دیگر زمینه ای نخواهد ماند که متهمان فساد و تضییع امکانات، تخلفات خود را در پس دعواهای سیاسی پنهان کنند.

جلسه شورای مرکزی جمعیت زنان مسلمان نواندیش برگزار شد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا