مردم تهران در شب زلزله خود را «تنها و بی‌کس» دیدند

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: مساله امروز شهر تهران و مردم زلزله است و مردم تهران در شب زلزله خود را «تنها و بی‌کس» دیدند.

به گزارش اعتماد نو، احمد مسجدجامعی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه سی‌ودوم شورای شهر تهران با بیان اینکه ما نماینده مردم هستیم و باید حرف دل آنها را بزنیم گفت: تهران وضعیت بدی دارد و حالش خوب نیست. چراکه زمین آن می‌لرزد و هوای آن هم آلوده است و قیمت‌ها نیز روز به روز افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه این اتفاقات سبب اضطراب روحی و روانی مردم شده است، تصریح کرد: صدها هزار نفر در ۲۹ آذر در پارک ها، خیابان‌ها، ماشین‌هایشان و… خوابیدند و نباید خودشان را تنها و بی کس احساس کنند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مساله این بود که مسوولان شهری در کنارشان نبودند، گفت: مردم در آن زمان تکلیف‌شان مشخص نبود و خود را تنها احساس می‌کردند و این در حالی است که رسانه‌های رسمی نیز تکلیف نامشخصی داشتند و می‌دیدیم که به جای آگاهی سازی به تولید وحشت رو آورده بودند.

مسجدجامعی با بیان اینکه در اسناد مربوط به زمین لرزه به مساله رسانه و نحوه کارکرد آن پرداخت نشده است، ادامه داد: مهم‌ترین سند ما جایکا است که هیچ چیزی درخصوص فعالیت رسانه‌ها ندارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در شب زلزله برخی بی‌سیم به دست به ایجاد راه‌بندان کمک می‌کردند گفت: اصلا جای سوال است که این افراد برای کجا بودند و آیا نباید لباس و کارت مشخصی داشته باشند؟

جزئیات پیش‌نویس میثاق‌نامه شهردار آینده تهران
هم اکنون بخوانید

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مردم نباید فکر کنند که ما مسوولان شهری در خانه‌های امنی هستیم، اظهار کرد: مساله اول تهران این روزها زمین لرزه است و پیشنهاد می‌شود به جای دستورجلسات معمول به بررسی اسناد زمین لرزه، زلزله تهران و… بپردازیم.

همچنین ،محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران، ری و تجریش نیز با بیان اینکه زلزله موضوع مهمی است و من در جلسات ستاد بحران شرکت کردم و این در حالی است که مابقی اعضا هم می‌توانستند در این جلسات شرکت کنند.

رییس شورای شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه ۸۶ کارگروه برای پوشش زلزله تهران ایجاد شده است، گفت: تقسیم وظایف بین دستگاه‌های مختلف انجام شده و حتی سازمان تبلیغات اسلامی به فکر کفن و دفن جانباختگان نیز هست و تمهیداتی در این زمینه دیده شده است.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =

دکمه بازگشت به بالا