سلحشوری: روحانی گفت نشد ما هم نفهمیدیم چرا نشد

به گزارش اعتماد نو، پروانه سلحشوری در همایش روز دانشجوی دانشگاه آزاد واحد تهران‌جنوب درباره دلیل عدم انتخاب وزیر زن در هیات دولت گفت: ما همواره این مطالبه را از آقای روحانی داشتیم و این از ابتدایی‌ترین حقوق جامعه است که زنانی که نیمی از جمعیت را تشکیل می‌دهند در مناسبات و عرصه سیاسی هم حضور داشته باشند و دارای وزیر زن باشیم. منتقد این امر بودیم و بارها درباره آن سوال کردیم و زمانی که آقای روحانی در مجلس حضور یافتند، بیان کردند که ما می‌خواستیم و نشد اما متاسفانه همچنان نفهمیدیم که چرا نشد که وزیر زن انتخاب کنند.
رئیس فراکسیون زنان مجلس در پاسخ به اینکه چه نظری در مورد حضور زنان در استادیوم‌های ورزشی دارید، بیان کرد: به عنوان یک زن معتقدم که ضرر تبعیض جنسیتی به جامعه برمی‌گردد. لذا هرچه جامعه دو قطبی‌تر شود ضرر آن متوجه کل جامعه خواهد شد و در رابطه با حضور زنان در ورزشگاه‌ها در کمیسیون فرهنگی مسائلی مطرح شد که بسترسازی مناسب صورت گیرد.
نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به اینکه دلیل محدودیت‌های سیدمحمد خاتمی چیست، گفت: شاید برای آقای خاتمی محدودیت ایجاد کنند که به جایی نرود اما آیا توانستند محدودیت ایجاد کنند که خاتمی در قلب شما نباشد؟
حضور زنان برای به قدرت رساندن مردان است
همچنین الهه کولایی نماینده دور ششم مجلس در مراسم روز دانشجو در دانشگاه یزد اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد حضور گسترده اجتماعی زنان در عرصه انتخابات‌ها هستیم، اما این حضوری توده‌ای است که تنها برای به قدرت رساندن مردان به کار می رود و خود زنان نمی‌توانند سهمی از قدرت را به دست آورند.
وی اظهار کرد: امروزه تلاش همه جوامع در جهت بالا بردن شاخص‌های توسعه و سطح رفاه مردم هستند و دولت‌ها هم نمی‌توانند تصویری که از دیگر جوامع مخابره می شود را فیلتر کنند و به هرحال مردم از وضع دیگر جوامع با خبر می شوند؛ در واقع اگر دولت ها نتوانند رضایت درونی ایجاد کنند، الگوهای بیرونی عرصه ورود پیدا می کنند.
نماینده مجلس ششم شورای اسلامی گفت: در جامعه ایران هم مسئله زنان و جوانان به دلیل نیازی که به تغییر احساس می‌شود، مطرح است، اتفاقا زنان و جوانان ما نشان داده اند ظرفیت و توانایی لازم برای حضور در اجتماع را دارند اما به دلیل سیطره نگاهی که این توانایی را باور نداشته و حتی آن را انکار می کند، امکان دستیابی به جایگاه‌های بالای اجتماعی و سیاسی را پیدا نمی‌کنند.
کولایی در ادامه گفت: شرایط گفته شده موجب فرار مغزها از کشور شده و در واقع سرمایه سوزی عظیمی در حال رخ دادن است. ما در طول سالیان بر روی ارتقای توانمندی‌های زنان و جوانان سرمایه‌گذاری زیادی می‌کنیم اما فرصت بهره برداری از آن را پیدا نمی‌کنیم.
وی با بیان اینکه ایجاد شرایط برابر برای همه شهروندان توسط دولت حکم قانون اساسی است، گفت: به نظر می رسد باید در این زمینه به تجربه کشور‌های توسعه یافته نگاه کنیم، مخصوصا که ما نگاهی دینی به توسعه داریم و لازم است به زنان و جوانان توجهی ویژه نشان دهیم. در واقع آیا با وجود فرار نخبگان از کشور می توانیم در افق ۱۴۰۴ به قدرت برتر منطقه تبدیل شویم؟

نشست کمیسیون مشترک چهارجانبه در حاشیه برگزاری کمیته قانون اساسی سوریه
هم اکنون بخوانید

منبع: دیده بان ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 13 =

دکمه بازگشت به بالا