سعد حریری: لبنان کشوری مستقل است

به گزارش اعتماد نو، سعد حریری نخست‌وزیر لبنان با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود به سخنان حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان که روز دوشنبه در همایش بزرگداشت چهلمین سالگرد شهادت حاج سیدمصطفی خمینی در محل سالن اجلاس سران در تهران انجام شد، واکنش نشان داد
حریری نوشت: این‌که روحانی گفته است، هیچ تصمیمی در لبنان بدون ایران گرفته نمی‌شود، برای رهبران آن قابل قبول نیست. لبنان یک کشور عرب مستقل است که هیچ توصیه‌ای را نمی‌پذیرد و تعرض به کرامتش را رد می‌کند.
به نظر می‌آید واکنش عجولانه نخست‌وزیری لبنان به این بخش از سخنان رئیس‌جمهوری کشورمان باشد که گفته بود: امروز عظمت اسلام و جمهوری اسلامی ایران در منطقه از هر زمان دیگری بیش‌تر است. در عراق،‌ سوریه،‌ لبنان،‌ شمال آفریقا و خلیج فارس کجا بدون نظر ایران می‌شود اقدام سرنوشت سازی انجام داد؟ دلیل این مساله آگاهی و وحدت ملت و هوشیاری رهبری است و اینکه ما همه کنار هم هستیم و اگر فاصله بگیریم، شاهد این عظمت نخواهیم بود.
در سخنان حسن روحانی به نظر نمی‌آید، نشانی از دخالت در امور کشورهای مورد تاکید باشد بلکه تاکید و معنای سخن وی بر نفوذ، اهمیت و نقش ایران در منطقه و خاورمیانه است.
ایران همواره بر نقش و نقوذ تاریخی، سیاسی، فرهنگی و مذهبی خود در منطقه و کشورهای همسایه تاکید کرده است.

منبع: دیده بان ایران

تاکید مسکو بر اهمیت حفظ استقلال و تمامیت ارضی لبنان
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =

دکمه بازگشت به بالا