گزارشی از هزینه‌کرد شهرداری در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی وجود ندارد

به گزارش اعتماد نو، رحمت‌الله حافظی در نشست بررسى عملکرد شهردارى وچشم اندازهاى پیش رو با تاکید بر اینکه این جلسه تخصصی است و ماهیت سیاسی ندارد، به چشم‌اندازهای شهر تهران در طرح جامع اشاره کرد و گفت: کدام یک از این موارد محقق شد، آیا شهر هوشمند است؟ آیا در برابر آسیب ها مقاوم است و همه شهروندان از امکانات برخوردارند؟ شاخص و دستگاهی برای ارزیابی و سنجش عملکرد مدیریت شهری وجود ندارد.

او ادامه داد: طبق قانون هر سال گزارش حسابرس و تفریغ بودجه به وزارت کشور ارسال می شود اما وزارت کشور این گزارش ها بررسی نکرده است پس این گزارش ها برای چه تهیه می‌شود.

حافظی با اشاره به ماهیت و فرایند تهیه و تصویب طرح تفصیلی و طرح جامع گفت: طرح جامع آذر ۸۶ ابلاغ شده است، اما طرح تفصیلی سال ۹۲ شش سال بعد ابلاغ شده است یعنی ۶ سال ساخت و ساز بدون حساب و کتاب صورت گرفته است. الان نه تنها در حریم گسل بلکه روی گسل هم ساخت و ساز شده است‌. بررسی عملکرد اینجا معنا پیدا می کند و جای سوال دارد در صورت فاجعه چه کسی پاسخگو است؟

عضو شورای شهر چهارم ادامه داد: تا امروز باید دو بار طرح جامع بازنگری می‌شد که این اتفاق رخ نداد. آقایان معتقد بودند شهرداری دوره گذار را طی کرده و از نهاد خدماتی به یک نهاد اجتماعی و فرهنگی ارتقا یافته است. اگر این گونه بود اکنون باید شاهد وجود کودکان کار، فقر و حاشیه‌نشینی باشیم!؟ سالانه ۲ هزار میلیارد صرف مسایل اجتماعی و فرهنگی در شهرداری می‌شود، اما تاکنون هیچ گزارشی وجود ندارد که کدام نقطه بودیم و اکنون کجا هستیم.

درخواست ابتکار از شورای نگهبان برای تجدیدنظر در روند بررسی صلاحیت‌ها
هم اکنون بخوانید

حافظی با اشاره به موازی کاری در سیستم شهرداری در ادامه گفت: در هر حال بررسی علمی و قابل دفاعی از عملکرد مدیریت شهری وجود ندارد. نابسامانی‌های بودجه آنقدر زیاد است که هر سال چندین هزار میلیارد انحراف از بودجه گزارش می‌شود و ساختار بودجه نیاز به دگرگونی و تغییر اساسی دارد.

منبع: اعتماد نو به نقل از ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 6 =

دکمه بازگشت به بالا