ساختار جبهه مردمی تغییر کرده است

به گزارش اعتماد نو، کمال سجادی درباره تطبیق اعضای جبهه پیروان با قانون جدید احزاب گفت: با توجه به قانون جدید احزاب، مقرر است که کنگره سراسری برگزار شود و براساس مفاد قانون جدید عمل کنیم و سایر احزاب و تشکل‌ها درصدد تطبیق خود با این قانون هستند.

وی ادامه داد: آن دسته از احزاب و تشکل‌های جبهه پیروان که از سال گذشته تاکنون مجمع عمومی برگزار نکرده‌اند، باید در راستای اعمال تغییرات اقدام کنند تا با قانون جدید هماهنگ شوند که تا آخر آبان و اوایل آذر کنگره خود را برگزار کنند که جامعه اسلامی کارمندان اواخر آبان کنگره سراسری خود را برگزار می‌کند و تک تک اعضایی که تاکنون خود را با قانون جدید احزاب تطبیق ندادند باید درصدد برگزاری کنگره برآیند.

سخنگوی جبهه پیروان گفت: ۱۶ آذرماه یک سال از تصویب قانون احزاب می‌گذرد و کمیسیون ماده ۱۰ احزاب تبصره‌هایی قائل شده‌اند اما حد نهایی آن، همان تا ۱۶ آذر است.

وی درباره حضور محمدرضا باهنر در هیات مشورتی جمنا، گفت: از باهنر به لحاظ شخصیت حقوقی و شخصیت حقیقی برای عضویت در هیات مشورتی دعوت شده است و جبهه پیروان بنا دارد همکاری خوبی برای تقویت جبهه مردمی داشته باشد، همچنین قرار شده انسجام بیشتری در جمنا اتفاق بیفتد.

سجادی در پاسخ به اینکه جبهه پیروان فعالیت خود را در انتخابات آتی با جمنا هماهنگ می‌کند و یا به صورت جداگانه حرکت خواهد کرد، گفت: آمادگی برای انتخابات مجلس منعی ندارد و احزاب می‌توانند فعالیت خود را داشته باشند اما در این راستا سعی می‌شود اهداف جمنا هم مدنظر قرارگیرد در واقع در طول اهداف جبهه مردمی‌ پیش‌رویم نه در عرض آن.

آقای عادل‌الجبیر از تاریخ عبرت بگیرید
هم اکنون بخوانید

سخنگوی جبهه پیروان با بیان اینکه تاکنون جبهه پیروان بحثی درباره انتخابات آینده نداشته است، اظهار داشت: در زیر مجموعه‌های جبهه پیروان، اعضا مانند موتلفه و سایرین ممکن است فعالیت‌های خود را برای شناسایی نیرو و کاندیدای بالقوه شروع کرده باشند اما هنوز جبهه پیروان کاری را آغاز نکرده است و سعی جبهه پیروان این است ساختاری را که به وجود آمده به گونه‌ای که ضرورت ایجاب می‌کند، تقویت کند.

وی تاکید کرد: اگر این جبهه بخواهد فعالیت خود را برای انتخابات آتی شروع کند در چارچوب جمنا حرکت می‌کند، لذا این تشکل همه اصولگرایان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

سجادی با توجه به انتقادهایی که متوجه عملکرد جمنا بود، بیان‌کرد: ساختار جمنا نسبت به گذشته تغییر کرده و توجه لازم به اقشار مختلف ایجاد شده است.

وی درباره اینکه با توجه به تاکید جمنا بر محوریت رییسی آیا او می‌تواند محوریت همه اصولگرایان را به دست گیرد، گفت: اگر رئیسی جمنا را تقویت کند، خوب است اما جامعه روحانیت مبارزه به ویژه آیت الله موحدی کرمانی بسیار کمککننده در جهت تقویت جمنا بود و اگر رییسی هم اینگونه عمل کند گام مثبتی برای تقویت جمنا برداشته است.

منبع: اعتماد نو به نقل از ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − هشت =

دکمه بازگشت به بالا