ابتدا عملکرد گذشته اصلاحات آسیب شناسی شده سپس راهبرد آینده ارائه گردد

یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت:‌ ابتدا باید از عملکرد گذشته جریان اصلاح طلب ، آسیب شناسی شده سپس راهبردها برای انتخابات سال ۹۸ تعیین شود.

به گزارش اعتماد نو، محمد جواد حق شناس در گفت‌وگویب، درباره موضع گیری عارف نسبت به رویکرد اصلاح طلبان در انتخابات سال ۹۸ و عدم ائتلاف این جریان با سایر جریان های سیاسی اظهار کرد:‌من معتقدم شاید الان زمان مطرح شدن این موضوع نیست زیرا جریان اصلاحات باید ابتدا از عملکرد گذشته خود آسیب شناسی کرده و اگر لازم است در ساختار خود تجدید نظر کند و با ساختار جدید به دنبال تعیین راهبردهای خود برای انتخابات ۹۸ باشد تا بتواند تاکتیک های انتخاباتی لازم را انتخاب کند.

وی در ادامه افزود: اما افراد چه به لحاظ شخصی و چه به لحاظ جایگاه حزبی خود می تواند در انتخابات سال ۹۸ اظهار نظر کنند شاید اظهار نظر اخیر عارف از موضع ریاست فراکسیون امید باشد که البته من خبری ندارم در فراکسیون امید چنین بحثی شده است یا نه . ولی در شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان چنین بحثی نبوده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطر نشان کرد: ما باید اول به آسیب شناسی عملکرد گذشته ببینیم که با همین ساختار موجود می خواهیم راهبردهای انتخابات ۹۸ را تعیین کنیم یا باید در این ساختار اصلاحاتی انجام شود بنابراین آسیب شناسی عملکرد گذشته و رفع اشکالات اهمیت دارد. از سویی برای تعیین راهبرد انتخابات آینده عوامل مختلفی دخیل است. مثلاباید ببینیم رقیب یا همراه ما چه کسانی هستند ؟ باچه کسی می توان رقابت کرد و با چه کسی می توان ائتلاف داشت؟ در مجموع باید فضای سیاسی کشور رصد شده و متناسب با آن شرایط راهبرد تعیین شود حتی باید مسائل منطقه ای که به نوعی به ایران هم مربوط می شود هم در نظر گرفته شود.

شرط اصلاح‌طلبان برای حمایت از ریاست لاریجانی بر مجلس
هم اکنون بخوانید

حق شناس در پاسخ به این پرسش که آیا آقای عارف این اظهارنظر را به خاطر بدعهدی برخی از اعضای لیست امید و جلوگیری از تکرار چنین تجربه ای اعلام کرده است؟ گفت: شاید یک دلیل همین مسئله ای باشد که شما اشاره کردید بنابراین اینجا لازم است که از روند فعالیت اصلاح طلبان در انتخابات گذشته آسیب شناسی شود. باید بررسی شود که ائتلاف های گذشته برای اصلاح طلبان منفعت داشته است یا هزینه ؟ و اینکه هزینه بیشتر بوده یا فرصت ؟ همه موارد باید مطالعه آسیب شناسی شود سپس به دنبال ارائه راهبرد برای انتخابات پیش رو بود.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 20 =

دکمه بازگشت به بالا