رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند حیفا و تل‌آویو با خاک یکسان خواهد شد

به گزارش اعتماد نو، امیر سرلشگر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با تشریح ابعاد مقوله دفاع همه‌جانبه گفت: ما با اصطلاح دفاع آشنا هستیم، دفاع مصطلح معمولا در برابر تهاجم نظامی شکل می‌گیرد. وقتی یک کشور مورد تهاجم نظامی قرار می‌گیرد آن کشور در مقابل تهاجم بیگانه از خود دفاع می‌کند اما دفاع همه‌جانبه معنی وسیع‌تر و پیچیده‌تری دارد و انجام آن هم گسترده‌تر است.

وی در ادامه به تفاوت دفاع مصطلح و دفاع همه جانبه پرداخت و اظهار داشت: دفاع مصطلح معمولا در یک جبهه مشخص جنگ و در مقابل یک دشمن مشخص شکل می‌گیرد، اما دفاع همه جانبه مرز به خصوصی ندارد و گستره آن کل جغرافیای کشور و بلکه ورای مرزهای جغرافیایی است.

فرمانده کل ارتش تفاوت اساسی و بسیار مهم این دو نوع دفاع را اینگونه برشمرد که دفاع مصطلح معمولا در مقابل نیروهای مسلح است اما دفاع همه‌جانبه در مقابل همه مولفه‌های قدرت و به وسیله همه مولفه‌های قدرت است و قدرت یک کشور ترکیبی از مولفه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، علمی و… است.

موسوی تاکید کرد: تفاوت دیگر آن است که در دفاع همه‌جانبه، همه مسئولان، مردم و همه اقشار و هر کسی که در هر یک از عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، علمی و… کار می‌کنند، همه باید خود را در خط مقدم ببینند و از سایرین پشتیبانی کمال و تمام بکنند.

وی با بیان اینکه الان مدت زیادی است که تهدید همه جانبه شکل گرفته و اجرا می‌شود، تصریح کرد: همه ما باید خط دفاعی و مرزی که به ما سپرده شده را محکم کنیم و از دیگران که خاکریز دیگری به آنها سپرده شده است پشتیبانی کنیم. غفلت در دفاع از این خاکریز یعنی ورود دشمن و دور خوردن همه است.

فرمانده کل ارتش افزود: تا آنجا که به نیروهای مسلح مربوط است تحت فرماندهی حضرت آقا از همان روزهای اول راه خود را پیدا کرده است. نیروهای مسلح، ابتدا به این باور رسیدند که تنها نیروی مسلح در جهان هستند که مستقیم آماج دسیسه‌ها و کینه‌های شیطانی نظام سلطه به سرکردگی آمریکای جهانخوار و رژیم نحس و نجس صهیونیستی هستند.

مخالفت حزب کار اسرائیل موجب تعویق در تصویب قانون «قدس یکپارچه‌» شد
هم اکنون بخوانید

موسوی با بیان اینکه نیروهای مسلح به این باور رسیدند که برای دفاع از آرمان‌های والای انقلاب باید انقلابی باشند، انقلابی بمانند، انقلابی فکر کنند و انقلابی کار کنند و این انقلابی بودن کلید اصلی موفقیت ماست، خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح به این باور رسیدند که باید جوانان انقلابی را برای همرزمی و هم‌سنگری خود انتخاب کنند، در طراحی و ساخت تجهیزات انقلابی وارد شوند و در به کارگیری آنها انقلابی عمل کنند و روش‌های جنگیدن خود را ابداعی و انقلابی انتخاب کنند.

وی اضافه کرد: این است که امروز شما می‌بینید از نظر نیروی انسانی شهید حججی‌ها در نیروهای مسلح موج می‌زنند. در ارتش یکی از مشکلات ما پاسخگویی و مجاب کردن داوطلبانی است که با اصرار از ما درخواست اعزام به جمع مدافعین حرم را دارند، آن صحنه جنگ آنقدر گنجایش و ظرفیت ندارد که بشود همه آنها را فرستاد. این عضوگیری و تربیت و سازماندهی در حد و قواره مقابله با نظام سلطه و آمریکای جنایتکار انجام شده و معلوم است که درگیری ما امروز مثلا در سوریه گنجایش این همه داوطلب را ندارد.

فرمانده کل ارتش در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تجهیزات و عدم وابستگی به غیر اشاره و ابراز داشت: در بخش تجهیزات، مهمترین موضوع روی پای خود بودن و عدم وابستگی به غیر و طراحی و ساخت و به‌کارگیری تجهیزاتی است که متناسب با دکترین عملیاتی ما باشد که این اتفاق افتاده است و نکته بسیار مهم دیگر، به کارگیری ترکیبی و منحصر به فرد این تجهیزات و روش‌های ابداعی است که ما را صاحب یک قدرت ناشناخته برابر دشمنان کرده و یکی از دلایل ترسی که از ما دارند همین ناشناخته بودن است.

موسوی افزود: اما از همه بالاتر ما دارای فرماندهی بی‌نظیر هستیم، خدا را شکر می‌کنیم که در این زمان زندگی می‌کنیم و از نعمت وجود این فرمانده جامع به تمام معنی برخورداریم. فکر نکنیم چون ما مقلد و عاشق و پیرو حضرت آقا هستیم و او را مولا و مقتدای خود می‌دانیم این حرف را می‌زنیم، این طور نیست.

اگر روحانیت در میدان مبارزه نبود، انقلاب اسلامی بوقوع نمی‌پیوست
هم اکنون بخوانید

وی تاکید کرد: من به عنوان یک کارشناس، یک نظامی خبره و با ۳۸ سال تجربه در عرصه‌های مختلف، به عنوان یک استاد دانشگاه و یک صاحبنظر در عرصه‌های دفاعی عرض می کنم، در جغرافیای امروز جهان فرماندهی با این جامعیت نداریم و در تاریخ هم به جز معصومین (علیهم السلام) سراغ نداریم. مدارک علمی این حرف من از طریق مطالعات راهبردی اثبات و بسیار منتشر شده است.

فرمانده کل ارتش یادآور شد: این است که ما امروز به یاری خداوند بزرگ، در کمال اعتماد به نفس و قدرت اعلام می‌کنیم، آماده‌ایم که در هر جایی و در هر سطحی مقتدرانه از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کنیم.

موسوی با اشاره به اعلام یک مرکز تصمیم‌سازی در آمریکا که راهکارهای مختلفی را به هیات حاکمه آمریکا پیشنهاد داده بود، بیان کرد: این مرکز، تنها راهکار شدنی را پذیرفتن قدرت ایران و تعامل با آن دانست. اخیرا یکی از این صهیونیست‌های روسیاه در رابطه با حضور ایران در سوریه حرف‌های نسنجیده‌ای‌زده که لازم است دو جمله درباره آن صحبت کنیم. شما برادران و خواهران عزیز به این نکته تاریخی اشراف دارید که مختار در ابتدای کار به ابن سعد ملعون امان داد، اما در آن شرطی گذاشت که با شکستن آن شرط ابن سعد را به درک واصل کرد.

وی اضافه کرد: اولا اینکه ما می‌گوییم رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، معنی‌اش این نیست که حتما ۲۵ سال کامل عمر می‌کند. ثانیا شرط این فرصت هم آن جمله معروف است که رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند حیفا و تل‌آویو با خاک یکسان خواهد شد.

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: ما جنایات این ملعون را فراموش نکرده و نخواهیم کرد، او باید سرش را زیر بیاندازد و روزهای باقیمانده عمرش را حساب کند، چون اگر رژیم صهیونیستی کوچکترین خطایی بکند، مختار ایرانی ۲۵ سال فرصت او را به سرعت برق تمام خواهد کرد.

منبع: اعتماد نو به نقل از ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 19 =

دکمه بازگشت به بالا