روحانی برای جلب آرا، از روش‌های دوستانش در سال ۸۸ بهره برد

به گزارش اعتماد نو،  محمدحسین فرهنگی پیش از ظهر امروز در مخالفت با کلیت اعتماد نو به نقل از برنامه کابینه دوازدهم در صحن علنی مجلس گفت: موافقت یا مخالفت با کلیت کابینه به معنای موافقت یا مخالفت با وزرا نیست به طور مثال من در موافقت با برخی از وزرا ثبت نام کرده‌ام.

کابینه معرفی‌شده تفاوت چندانی با کابینه قبلی ندارد

او با بیان اینکه کابینه معرفی‌شده تفاوت چندانی با کابینه قبلی ندارد، اظهار داشت: کابینه قبلی، کابینه موفقی در زمینه‌های مهم و اساسی کشور نبود. در حوزه اشتغال تحول خاصی رخ نداد. در حوزه مسکن اتفاقی ایجاد نشد. در مبارزه با فساد گام موثری برداشته نشد. در انضباط موسسات مالی مانند کاسپین قدم‌های موثری برداشته نشد. روش‌های تنگ‌نظرانه سیاسی در بخش‌های مختلف حاکم بود و به غیر از موارد خاصی، شاهد تحولی خاصی در کشور نبودیم.

عملکرد کابینه قبلی موجب رای ۱۶ میلیونی رقیب شد

نماینده مردم تبریز در مجلس افزود: برای رفع محرومیت گامی برداشته نشد. عمران در کشور تعطیل شد. رکود بیداد کرد. فرهنگیان که وظیفه آموزش مدیران آتی کشور را برعهده دارند، از شرایط معیشتی خود ناراحت هستند. این مسائل موجب شده تا تاثیر رای خود را در قالب ۱۶ میلیون رای داده شده به رقیب و ۱۵ میلیون فردی که در انتخابات شرکت نکردند، نشان داد.

فرهنگی مدعی شد: از سویی، رئیس جمهور در جلب آرا براساس همان روش‌هایی استفاده کرد که دوستان‌شان در سال ۸۸ از آن بهره بردند.

برخی از دوستان شما از حوادث تلخ ۸۸ حمایت می‌کند 

او خطاب به رئیس جمهور تصریح کرد: هنوز برخی از دوستان شما از آن حوادث تلخ حمایت می‌کنند و رئیس‌جمهور نیز از آنها حمایت می‌کند و مشورت می‌گیرد. پول‌پاشی در انتخابات از جمله روش‌هایی بود که از آن استفاده شد و برخی از مسئولان برخلاف صراحت قانون، مصاحبه و بیانیه می‌دادند.

کارمندان را تبعید می‌کنند 

این نماینده اصولگرا با بیان اینکه اکنون که از زمان انتخابات گذشته است، برخی مسئولان همان روش‌ها را ادامه می‌هند، خاطرنشان کرد: مانع ارتقای هیات علمی‌ها می‌شوند، کارمندان را تبعید می‌کنند و آنها از مسئولیت‌ها برکنار می‌کنند. ما امیدواریم این روش ناپسند که روش کشورهای عقب‌مانده است، متوقف شود.

ممنوعیت کاندیداتوری افراد دوتابعیتی برای انتخابات مجلس
هم اکنون بخوانید

نباید شاهد تحول جدی باشیم

فرهنگی با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت تفاوت چندانی نکرده است پس ما نباید شاهد تحول جدی باشیم، ابراز داشت:  گرفتاری‌های حوزه مسکن ادامه خواهد داشت، پرداخت بالاتر از کارخانه به هواپیماهای خریداری‌شده استتمرار می‌یابد و عدم تحقق تحول در بافت شهرها و موضوع حاشیه‌نشینی، دورنمای خوبی به ما نمی‌دهد.

سالانه ۳۰۰ هزار نفر وارد باز کار می‌شوند 

او اضافه کرد: بی‌اعتماد نو به نقل از برنامگی در بخش اشتغال استمرار می‌یابد و من نمی‌دانم عدد ۹۵۰ هزار شغل در سال از کجا آمده است. جدول یک اعتماد نو به نقل از برنامه ششم نرخ بیکاری را ۱۲ درصد درج کرده که سالانه هشت درصد به آن اضافه می‌شود که بیانگر رشد بیکاری در هر سال است. این رشد بیکاری هر سال ۳۰۰ هزار شغل را شامل می‌شود بنابراین هر سال یک تا ۱.۵ میلیون نیروی کار به کشور اضافه می‌شود پس اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی‌های برای ایجاد اشتغال باید حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار شغل باشد.

شرط رهبری در مراسم تنفیذ در اجرای اعتماد نو به نقل از برنامه‌ها محقق شود 

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی با بیان اینکه امیدواریم شرط رهبری در مراسم تنفیذ در اعتماد نو به نقل از برنامه‌های دولت دیده شود و آن اجرای اعتماد نو به نقل از برنامه ششم توسعه است، عنوان کرد: رئیس جمهور اعتماد نو به نقل از برنامه ششم توسعه و احکام دائمی توسعه را ابلاغ نکرد و رئیس مجلس آن را ابلاغ کرد.

التزام به آن اعتماد نو به نقل از برنامه‌ها می‌تواند برخی از کاستی‌ها را جبران کند

تکالیف قانونی درباره بودجه بنیه دفاعی اجرایی نشده است
هم اکنون بخوانید

فرهنگی با بیان اینکه رهبری گفتند که اعتماد نو به نقل از برنامه بسیار مهم است و دولت براساس آن حرکت کند، یادآور شد: التزام به آن اعتماد نو به نقل از برنامه‌ها می‌تواند برخی از کاستی‌ها را جبران کند و در این چارچوب، مجلس نیز در طول اجرای اعتماد نو به نقل از برنامه ششم احکام را نظارت می‌کند.

او ادامه داد: نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند و بخش عمده‌ای از آنها را مدیران و کارکنان دولت تشکیل می‌دهند. بانوان نیمی از فارغ التحصیلان راشامل می‌شود که مورد توجه قرار نگرفته‌اند.

میانگین سنی کابینه تفاوت چندانی نکرده است

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه امیدواریم در زمان باقی مانده این مشکل حل شود، بیان کرد: میانگین سنی کابینه تفاوت چندانی نکرده است که امیداریم با تلاش‌های فراوان این نقیصه جبران و شاهد تکرار آن کابینه خسته نباشیم. امیدواریم جریان‌های سیاسی پشت پرده کابینه و رئیس جمهور نتایج کار را بپذیرند.

انتقاد از مسئولیت جدید عیسی کلانتری 

فرهنگی با بیان اینکه در خصوص دریاچه اورمیه شاهد اتفاق خاصی نبوده‌ایم، گفت: مسئول آن را به کار گمارده‌اند و ما نمی‌دانیم این کار چه نتیجه‌ای را برای دیگر تالاب‌ها و دریاچه‌ها به همراه دارد.

او اضافه کرد: توصیه بعدی درخصوص استفاده از اهل سنت و جوانان است که امیدواریم با برطرف شدن ضعف‌ها و مقابله با تهدیدها این مسائل حل شود و توجه به قومیت‌ها و فرهنگ و زبان آنها دوره آتی را موفق کند.

این عضو هیات رئیسه مجلس افزود: امیدواریم به انتظارات عمومی پاسخ داده شود و این کار موجب دلگرم شدن آنهایی که رای دیگری داشتند یا درانتخابات شرکت نکردند، شود و آنها را به مسیر آینده امیدوار کند.

فرهنگی در پایان تاکید کرد: همه ما در یک موضوع متفق‌القول هستیم و آن انتظار، ایجاد تحولات مثبت در حوزه‌های مختلف است.

منبع:اعتماد نو به نقل از ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 5 =

دکمه بازگشت به بالا