رای دادن به وزیری که برنامه مناسب ندارد، صحیح نیست

به گزارش اعتماد نو ،ژاله فرامرزیان درباره روند فعلی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، اظهار داشت: جلسات شورای عالی در حال برگزاری است. کمیته ارزیابی عملکرد شورا هم فرم‌هایی را تهیه کرده و در اختیار همه صاحب‌نظران و فعالان اصلاح‌طلب استان‌ها قرار داده است.

وی با بیان اینکه این اطلاعات در حال جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل است، گفت: از زمانی که فرم‌ها ارائه شد تا یک ماه فرصت جمع‌بندی است که هنوز دریافت اطلاعات به اتمام نرسیده است.

فرامرزیان درباره احتمال اضافه شدن احزاب یا برخی اشخاص به این شورا، اظهار داشت: فعلاً در این مرحله  فرم‌هایی که سوالات مختلف درباره شرایط کنونی شورا و پیشنهادات برای آینده ارسال شده، بررسی می‌شود.

وی همچنین در ارزیابی از وزرای پیشنهادی روحانی در دولت دوازدهم، اظهار داشت: آقای روحانی برای اینکه بتواند ۴ سال پیش‌رو را مدیریت کند، اعتماد نو به نقل از برنامه‌ها و ملاحظاتی را داشته که براساس آن تیم اجرایی خودش را انتخاب کرده است.

وی افزود: این نکته برای ما حائز اهمیت است که رئیس‌جمهور بتواند با قوت و قدرت تمام اعتماد نو به نقل از برنامه‌هایی که ارائه داده و مردم به‌ واسطه آن رای دادند، اجرا کند. این مجموعه باید بتواند شرایط کشور را در حوزه اقتصادی و فضای کسب و کار به سمت توفیق پیش ببرد و بتواند پشتوانه اقتدار و استقرار یک نظام توسعه‌یافته مناسب در کشور باشد.

فرامرزیان با بیان اینکه روحانی شاید به‌ دلیل ملاحظاتی نتوانسته برای برخی وزارتخانه‌ها از افراد قوی‌تری استفاده کند، گفت: این مسئله منجر به این شده که وزرای پیشنهادی، وزرای مناسب با اعتماد نو به نقل از برنامه‌ها نیستند و اگر این ملاحظات نبود، می‌توانست افراد موثرتر و قوی‌تری انتخاب کند که بتوانند عملیات اجرایی را بهتر پیش ببرند.

پیام تبریک شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به روحانی
هم اکنون بخوانید

نایب رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به اینکه وزرا باید در مورد اعتماد نو به نقل از برنامه‌های‌شان و نحوه تحقق آن وفاق کنند، اظهار داشت: امیدواریم اگر ویژگی‌های لازم در یک وزیر جمع نشده و انتظارات را برآورده نمی‌کند، تیم اجرایی که انتخاب می‌کند و اعتماد نو به نقل از برنامه‌هایش بتواند انتظارات مردم را برآورده کند.

وی افزود: انتظار ما از نمایندگان مردم این است که وزرا را متناسب با اعتماد نو به نقل از برنامه‌ای که ارائه می‌دهند و دفاعی که در اجرای اعتماد نو به نقل از برنامه‌شان دارند، بسنجند و اگر وزیری توانست چنین ظرفیتی ایجاد کند به وی رای دهند. رای دادن به وزیری که اعتماد نو به نقل از برنامه مناسب ندارد و توان اجرای اعتماد نو به نقل از برنامه‌هایش را هم ندارد، مناسب نیست.

 

 

منبع:امیدنامه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 18 =

دکمه بازگشت به بالا