مشروعیت سیاسی منهای مشروعیت دینی، طاغوت است

امام جمعه مشهد گفت: تنها چاشنی که یک حاکم را در جامعه دینی حاکم رسمی دینی و مشروع قرار می‌دهد، نصب ولی‌ امر و نصب حجت امام‌ زمان(ع) است.
به گزارش اعتماد نو، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تبریک میلاد امام‌رضا(ع) اظهار کرد: مساله سیره سیاسی امام هشتم(ع) نسبت به سیره سیاسی سایر ائمه(ع)، مبدا و منبع کامل آموزش سیاسی است.
وی با بیان اینکه زمان امام‌رضا(ع) زمان فتنه و توطئه بود، ادامه داد: مامون ملعون با فتنه و توطئه به جنگ مکتب اهل‌البیت(ع) و براندازی امامت و ولایت آمد زیرا آن‌ها دیدند با ورود به عرصه‌های نظامی و برخوردهای فیزیکی تنها مکتب امام و امامت را توسعه داده و مردم را تشنه امام و امامت کردند.
علم‌الهدی افزود: موسی بن جعفر(ع) را ۱۴ سال در زندان‌ها نگه داشتند و بعد از اینکه جنازه امام هفتم(ع) را از زندان بیرون آوردند، یک روز اجازه دادند مردم احساساتشان را به وجود مقدس امام موسی بن جعفر(ع) نشان دهند و بعضی از تواریخ نوشته‌اند جمعیتی که در بغداد برای تشییع موسی بن جعفر(ع) اجتماع کردند به حد ۱٫۵ میلیون نفر نیز می‌رسید.
وی با بیان اینکه آن‌ها دیدند سرکوب نتیجه عکس داد، تصریح کرد: مامون فکر کرد به جای برخوردهای فیزیکی و میدان‌های نظامی امام را به میدان سیاست و فرهنگ بکشانند و در یک تقابل فرهنگی و سیاسی امام و امامت را براندازی کنند؛ دقیقا مساله‌ای که امروز آمریکا و دنیای استکبار در مورد ما فکر کرده است که بتواند با توطئه و نفوذ سیاسی در تشکل‌های داخل کشور اساس نظام ما را براندازی کند.
امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: این توطئه استکبار آمریکایی از نظر نفوذ در داخل مانند توطئه شیطانی مامون در زمان امام‌رضا(ع) است و لذا بهترین روش سیاسی در موقعیت امروز را باید از سیره سیاسی امام‌رضا(ع) یاد بگیریم.
وی با بیان اینکه یکی از روش‌های سیاسی سیره سیاسی امام ‌رضا(ع) متصل کردن مبانی سیاست به مبانی دینی و مبارز با سکولاریزم بود، عنوان کرد: امروز یک عده در این ممکت سعی می‌کنند سیاست را از دین جدا کنند و بعضی جریانات هستند که در عرصه سیاست و رقابت‌های سیاسی دروغ می‌گویند، تهمت می‌زنند و انواع گناهان کبیره را انجام می‌دهند و بعد هم که به آن‌ها می‌گویی چرا این کار را می‌کنید، می‌گویند فضای انتخاباتی و رقابت سیاسی است و خیال می‌کنند فضای انتخاباتی و رقابت‌های سیاسی همه محرمات الهی را برای آن‌ها حلال کرده است.
علم‌الهدی ادامه داد: مشکلی که امروز داریم با یک عده آدم‌هایی است که از یک طرف خودشان را مسلمان و متدین می‌دانند و از طرفی در عرصه‌های سیاسی مبانی سیاست را از مبانی دین جدا می‌کنند. اما امام ‌رضا(ع) به عکس سعی داشتند در مقابل این عده مبانی سیاست را به مبانی دین وصل کنند.
وی یادآور شد: امام‌ رضا(ع) در حدیث سلسله‌الذهب مبانی سیاسی به مبانی دینی وصل کردند و بعد از این که حدیث توحید را فرموند که از پدارنشان و از پیغمبر اکرم(ص) و از جبرئیل و از خدا که خدا فرموده است «کلمه لا اله الا الله حسنی، فمن دخل حسنی امن من عذابی»، حضرت فرمودند «به شرطها و شروطها و انا من شروطها»؛ توحید اذن خدا است اما با شرط خودش و شرطش من هستم.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه در جمله «انا من شروطها» نکته‌های بسیاری وجود دارد، گفت: اینکه امام‌ رضا(ع) فرمودند «انا من شروطها» به معنی این است که امام حاضر، امام حاکم و امامی که قدرت را به دست بگیرد، امامی که مدیریت جامعه در کفِ با کفایت او باشد، امامی که بر مبنای اصول امامت جامعه را اداره کند و در برابر بینش مردم سرنوشت مردم دست او باشد.
وی تصریح کرد: بر اساس این حدیث، موحد کسی است جبهه بر آستان ولایت و حاکمیت و مدیریت امام معصوم بساید و در برابر امام معصوم زمان خودش خزوع و خشوع داشته باشد و لذا در حال حاضر به فرموده امام ‌رضا(ع) شرط توحید این است که مساله مدیریت و حاکمیت اجتماعی خود را به امام معصومان وجود اقدس امام‌ زمان(ع) بسپاریم و حضرت به دلیل اینکه دارای مسئولیت جهانی‌سازی هستند، مباشرت این مدیریت و حکومت را به حجت خودشان واگذشتند و حجتشان مجتهد جامع‌الشرایط است.
علم‌الهدی افزود: لذا اگر امروز کسی سرنوشت سیاسی و اجتماعی و مدیریت اجتماعی را به دست حجت امام نسپارد و جبهه در ساحت حجت امام زمان- مجتهد جامع‌الشرایط- نساید موحد نیست و توحیدش ناقص است.
وی خاطرنشان کرد: مشروعیت سیاسی منهای مشروعیت دینی طاغوت است؛ یعنی اگر عنصری در جریان مدیریت سیاسی و اجتماعی با انتخابات مشروعیت سیاسی پیدا کرد اما مشروعیت دینی نداشت، یک طاغوت است. پذیرش این حکومت کفر و تخلف از توحید و شرط توحید به فرمایش امام ‌رضا(ع) است و لذا مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری در حکمی که به رئیس جمهور دادند فرمودند من شما را به ریاست جمهوری منصوب می‌کنم؛ یعنی تنها نصب ولی ‌امر و امامت حاکمیت را از طاغوت بودن خارج می‌کند.
امام جمعه مشهد بیان کرد: مشروعیت دینی در کنار مشروعیت سیاسی باعث می‌شود که این عنصری که دارای مشروعیت دینی است، طاغوت نباشد. آنچه از نظر مردم است، انتخاب است اما آنچه به خدا و حاکمیت الله مربوط است و به مقام ولایت و امامت مرتبط است، انتصاب است و لذا مقام معظم رهبری فرمودند شما را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌کنم، در غیر این صورت این حاکمیت، حاکمیت طاغوتی است.
وی اضافه کرد: تنها چاشنی که یک حاکم را در جامعه دینی حاکم رسمی دینی و مشروع قرار می‌دهد، نصب ولی‌ امر و نصب حجت امام‌ زمان(ع) است.
منبع:ایسنا
ادغام احزاب اصلاح طلب ممکن نیست
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا