هدف استفاده از ظرفیت‌های علمی و تجارب نهادهای صنفی است

زهرا نژادبهرام، عضو منتخب شورای شهر تهران با جامعه شهرسازان در ارتباط با رویکرد به شهر بود و این‌که ما از چه زاویه ای به شهرمان نگاه می کنیم دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش اعتماد نو، به گفته نژادبهرام, تمام تلاش منتخبین شورای شهر این است که بتواند رابطه‌اشان را با متخصصین و دست‌اندرکاران اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی و مدیریت شهری در قالب شهرساز، معمار، متخصصین علوم اجتماعی و متخصصین امور شهری، بهبود بخشند تا از این راه, ظرفیت‌های علمی و تجارب نهادهای صنفی که برخاسته از مردم هستند یاوران شورای شهر آینده باشند.

به اعتقاد این عضو منتخب شورا, شهر موجودی زنده است و حیاتش در تمام لایه‌ها و روابطی که در آن تعریف می‌شود, وجود دارد؛ البته کالبد در تعریف روابط بسیار مهم است اما اگرروابط انسانی زیرساخت اصلی شهر باشد کالبد می‌تواند خود را با آن هماهنگ کند.

نژادبهرام سپس به سه محور مشخص, اشا ه کرد؛ ضرورت استفاده از نهادهای مردمی به‌ویژه انجمن‌های صنفی، جامعه شهرسازان و معماران و تشکل‌های غیردولتی و ضرورت توجه به اولویت‌های شهر تهران؛ مسائل مربوط به بودجه، بدهی‌های شهرداری، ترافیک، آلودگی‌های هوا و…

مورد بعدی توجه به این‌که کالبد شهر در خدمت ساکنان شهر است و نمی‌توانیم کالبد را بدون توجه به نیازهای شهروندان تعریف کنیم.
وی همچنین با اشاره به وضعیت گذشته افزود تا حالا آن‌چه ایجاد شده بر اساس رویکرد کالبدی بوده و کمتر به نیازهای شهری توجه شده؛ از این جهت لازم است با رویکرد جدی‌تری به مسائل شهری توجه شود.

در پایان این عضو شورای اسلامی شهر تهران وعده داد که؛ قرار است طرح‌هایی را که الان موجود است مورد بازنگری قرار دهیم و از ظرفیت‌هایی مثل پیوست‌های اجتماعی و زیست‌محیطی بهره ببریم و در سه مقطع، پیش ، حین و پس از اجرای طرح از آن استفاده شده و در طرح‌های مختلف شهر ی مورد توجه قرار بگیرد.

گفت‌وگو با منتقدان درون‌ نظام رفع سوءتفاهم‌ می‌کند/ خودشاقول‌پنداری عادت بد برخی انقلابی‌هاست
هم اکنون بخوانید

 

 

منبع:تدبیر۲۴

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 2 =

دکمه بازگشت به بالا