شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان؛ نماینده کل جامعه؟!

سید محمود میرلوحی از اعضای شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان، مدعی شده است که شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان نماینده کل جامعه است. اما پرسش اینجاست جمعی که حتی خود اصلاح طلبان، آن را نماینده خود نمی دانند چگونه ادعای نمایندگی کل جامعه را دارد؟!

به گزارش اعتماد نو، اعتماد ملی (پایگاه رسمی حزب اعتماد ملی) نوشت:  آقای میرلوحی در گفتگوی خود با اعتماد نو به نقل از ایلنا ضمن بیان اینکه ما نماینده کل جامعه هستیم، اظهار داشته اند: «درست است که لیست امید رای آورده است اما نماینده همه شهروندان هستیم و این مناسبات را طوری تنظیم می‌کنیم که همه از آن سود ببرند یعنی جایگاه و استقلال اصلاح‌طلبان اعضای شورای عالی، بزرگان اصلاحات و آقای خاتمی که بزرگواری کردند و لیست را تایید کردند، حفظ شود.»

وی در طول گفتگوی خود بارها تأکید کرده است که «سازوکار شورای عالی این است که همه نظرات را دریافت و براساس منطق و خرد جمعی منافع ملی، حقوق جامعه و شهروندان عمل کند.»

جناب میرلوحی عزیز، مشکل قشر عظیمی از اصلاح طلبان خط امامی با شورای عالی سیاست گذاری دقیقاً همین نگاه و نگرش توتالیتر مؤابانه عده ای به موارد مختلف از جمله آرای مردم است. اگر لیست امید در تهران هم رأی آورد نباید فراموش کرد که با استفاده از نام اصلاحات و از خودگذشتگی برخی احزاب باسابقه موفق به جلب آرا شد. نامی که هم اکنون عده ای تحت عنوان شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان قصد دارند تا آن را به نام خود مصادره کنند. و این در حالی است که قشر عظیمی از اصلاح طلبان به دلیل عملکردهای نادرست این شورا و همچنین کودتای مشارکتی های سابق با استفاده از چندین حزب یک نفره و چند نفره، راه خود را از این شورا جدا کرده اند. شاید اعضای شورای شهر تهران بتوانند بخاطر آرای مردم خودشان را نماینده شهر تهران بخوانند و قطعاً اصلاحات نیز چنین حقی را دارد اما شورای عالی سیاستگذاری که حتی توانایی حل اختلافات داخلی خود را ندارد، دارای چنین حقی نیست.

تدابیر عاجلی برای بحث خوراک دام اتخاذ شود
هم اکنون بخوانید

جناب میرلوحی از شما می پرسیم شورایی که نمی تواند حتی خود اصلاح طلبان (به ویژه نیروهای پر سابقه آن که در صف اول مبارزات انقلاب حضور داشتند ) را نمایندگی کند، چگونه می خواهد جامعه را نمایندگی کند؟! بارها صحبت از این شده است که شورای عالی سیاستگذاری نظر نخبگان و منتقدان را جمع آوری می کند. این نخبگان و منتقدان کدام نخبگان  و منتقدان هستند؟ نخبگان و منتقدان عضو حزب اتحاد ملت یا مشارکتی های سابق؟!!! وقتی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان به سخنان نخبگان داخلی خود و بزرگان اصلاحات که احزاب قدرتمندی را نمایندگی می کنند، گوش فرا نمی دهد آیا از آن انتظار می رود به سخنان نخبگان جوان گوش فرا دهد؟!

جناب میرلوحی بزرگوار، این راهی که شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان به نام اصلاحات در پیش گرفته است دقیقاً بر علیه اصلاحات در کشور است. تضعیف موقعیت احزاب پرسابقه اصلاح طلب در این شورا، برابر کردن نقش یک فرد با چندین حزب و برابر کردن رأی احزاب تک نفره یا چند نفره با احزاب استخوان دار، دقیقاً همان روشی است که برخی مستبدان برای راه اندازی یک دیکتاتوری پیش می گیرند و ما امروز نسخه کوچک آن را در جمع شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان مشاهده می کنیم. انتقادات به شورای عالی سیاستگذاری آنقدر روشن است که نیازی به جمع  آوری آنها نیست. مهم گوش شنوا و عزم راسخ و از خود گذشتگی است. امروز نوبت از خودگذشتگی آنهاییست  که دیروز احزاب ریشه دار را در انتخابات تشویق به از خود گذشتگی می کردند! آنها باید با این واقعیت کنار بیایند که اصلاحات فقط مشارکت و مجاهدین انقلاب ( اتحاد ملت امروز) نیست و اصلاحات گستره ای بزرگ از طیف های مختلف است.

طرح بازرسی از شهرداری در کشوی میز رئیس شوراست
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =

دکمه بازگشت به بالا