ضرورت تقویت ضریب امنیتی در مراکز جمعیتی

رئیس پلیس پیشگیری ناجا رویکرد اجتماعی و حسن اعتماد مردم به پلیس را نقطه قوت ناجا در مأموریت های محوله دانست و گفت: باید از این فرصت به دست آمده در مردمی کردن امنیت نهایت تلاش و بهره را داشته باشیم.

به گزارش اعتماد نو، سردار محمد شرفی در جلسه جمع بندی نظارت ستادی با اشاره به حوادث و اقدامات اخیر سوء امنیتی و تروریستی در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر حضرت امام راحل، اظهار کرد: افزایش و تقویت ضریب امنیتی در مراکز جمعیتی، اماکن طبقه بندی شده و زیرساخت های حیاتی کشور ضروری بوده و نیاز هست در این خصوص اهتمام و توجه بیش از پیش صورت گیرد.

وی در ادامه افزود: با توجه به نص صریح قانون مبنی بر داشتن پیوست امنیتی که برای توسعه جوامع صنعتی و شهری ضروری است، لذا همکاری و تعامل دولت و ناجا در این خصوص باید بهتر و بیشتر از قبل باشد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه در نظارت ستادی هدف اصلاح ساختار می باشد، تاکید کرد: در ارزیابی های صورت گرفته توسط بازرسان ۲۶ تیم اعزامی از معاونت ها و پلیس های تخصصی ناجا، عملکرد انتظامی استان آذربایجان شرقی مطلوب و عالی ارزیابی شد .

شرفی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص تحقق عدالت قضائی، افزود: اجرای احکام صادره قوه قضائیه از ارکان مهم تحقق عدالت قضائی بوده که در این استان با دستگیری ۸۰ درصدی افراد دارای حکم جلب و تحویل آنان به مراجع قضائی اقدام مهمی در اجرای احکام و مجازات افراد مجرم صورت گرفته است که این کار می تواند به عنوان الگوی کشوری مطرح باشد.

بازخوانی پرونده تسخیر لانه جاسوسی آمریکا
هم اکنون بخوانید

وی تصریح کرد: درست است در ناجا کمبود منابع انسانی و امکانات داریم ولی کارکنان با روحیه ایثارگرانه به صورت جهادی عمل کرده و به جرأت می توان گفت هر پرسنل و کادر ناجا به اندازه ۲ یا ۳ نفر کار و تلاش می کند.

بر اساس اعلام سایت پلیس، شرفی نفوذ به لایه های اجتماعی را اثرگذار دانست و تاکید کرد: رویکرد بعد اجتماعی و حسن اعتماد مردم به پلیس نقطه قوت ناجا در ماموریت های محوله بوده و باید از این فرصت به دست آمده در مردمی کردن امنیت نهایت تلاش و بهره را داشته باشیم.

وی به افزایش همدلی و هم افزایی دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت: امنیت یک تولید اجتماعی است و تردیدی نیست که اگر همت عمومی درجامعه ایجاد شود پلیس در کنار مردم و سایر دستگاه ها می تواند در بحث پیشگیری از جرایم موفق باشد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در پایان ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات  سردار “حسن خانی” فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی در خصوص ارتقاء معیشت و صیانت کارکنان، خاطرنشان کرد: صیانت و ارتقاء معیشت پرسنل از موضوعات مورد تاکید فرمانده ناجا بوده که کارهای خوبی در این حوزه در فرماندهی انتظامی استان صورت گرفته و امیدواریم این اقدامات تداوم داشته و منجر به ارتقاء روحیه  و انگیزه خدمتی کارکنان شود.

منبع

:ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا