۳۵ گزینه برای شهرداری آینده تهران مطرح شده است

به گزارش اعتماد نو ، شورای شیشه‌ای، شعار لیست امید در انتخابات شورای پنجم بود، اما سوال این است که به واقع اعتماد نو به نقل از برنامه‌ای مدون در راستای تحقق این وعده وجود دارد یا نه. نژادبهرام در پاسخ به این سوال  که این شورا چه اعتماد نو به نقل از برنامه‌ای در راستای مبارزه با فساد و رسیدن به شورای شیشه‌ای مدنظر دارد، گفت: شفافیت مهمترین ابزار برای رسیدن به شورای شیشه‌ای است، البته به دنبال آن هستیم که بدانیم، چرا طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران متوقف شد و دلایلش هنوز برایمان ناواضح است. احتمال دارد دوباره این مسئله بررسی شود، مطمئن باشید که ما اقدامات و اتفاقات رخ داده در شهرداری تهران، در ده سال گذشته را رصد خواهیم کرد.

 منتخب شورای پنجم ادامه داد: با این حال باید شفافیت در مسیر تصمیم‌سازی و تصمیم گیری‌‌ حضور داشته باشد و این امر فقط با نظارت اجتماعی مردم و رسانه‌ها ممکن خواهد شد. برای مثال مسیر اخذ مجوز ساختمانی و اطلاعات شهرداری باید برای همه اقشار مردم از اعضای شورای شهر تا رسانه‌ها شفاف و قابل مشاهده باشد.

نژادبهرام با اشاره به جلسه‌ای که شورای پنجمی‌ها با قالیباف داشتند، تصریح کرد: در جلسه‌ای که با قالیباف شهردار شورای پنجم برگزار کردیم، از او خواستیم گزارشی از وضعیت شهر تهران به شورای پنجم، شورای چهارم و همه مردم ارایه دهند چرا که ایشان ۱۲سال در تهران مدیریت کردند و باید یک گزارش مبسوط از تهران و عملکرد او داشته باشیم. این گزارش تبدیل به سند خواهد شد که می‌توان براساس آن به تقدیر و نکوهش شهرداری پرداخت و یا آنکه شاهد تغییراتی در این نهاد بود، چراکه در هر حال سندی است که خود شهرداری آن را تایید کرده است.

سیاست تحریم علیه ملت‌ها، موفقیت‌آمیز نبوده است
هم اکنون بخوانید

اگر گزینه‌ای مطرح می‌شود، به این معنا نیست که قرار است شهردار آینده باشد

نژادبهرام در مورد انتخاب شهردار نیز با اشاره به اینکه گزینه‌های متعددی تاکنون مطرح شده‌اند، افزود: اگر گزینه‌ای مطرح می‌شود، به این معنا نیست که قرار است شهردار آینده باشد. برخلاف دوره‌های گذاشته طیف گزینه‌ها بسیار گسترده است و شورای پنجم به همه فرصت داده تا ابراز علاقه کرده و یا گزینه‌هایی که به آن‌ها علاقه مندیم را معرفی کنیم.

او ادامه داد: تاکنون با آقایان مهرعلیزاده، ترکان، موسوی‌بیک، ترک نژاد، حناچی، اصغراحمدی، افشانی و حدادی دیدار داشته‌ایم. مطمئنا آقای عارف هم در سمت شهردار می‌توان به مشکلات تهران کمک کند چراکه در حال نماینده اول مردم تهران محسوب می‌شود، اما به این معنا نیست که شهردار آینده تهران خواهد بود. البته از آنجایی که عارف رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان است و خود شورای عالی لیست امید را تهیه کرده گزینه او به عنوان شهردار می‌تواند شائبه برانگیز باشد و  همین یکی از آفت‌های انتخاب عارف است.

این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه تاکنون ۳۵گزینه برای شهرداری آینده تهران مطرح شده است، گفت: رویکرد شورای پنجم به گونه‌ای است که دایره انتخاب گزینه‌ها را به شدت بازگذاشته‌است تا کاندیداها دیدگاه‌های خود را مطرح کرده و ما بتوانیم بازخوردهای مردم را نسبت به گزینه‌های شهرداری شاهد باشیم. برای مثال تا امروز شاهد بازخوردهای اجتماعی مردم در مورد کاندیداتوری مرعشی، ترک نژاد، عباس آخوندی ، مهرعلیزاده بودیم.

او با اشاره به اینکه یکی از کاندیدهای شهردار آینده تهران، حجتی است، ادامه داد: یکی از گزینه‌های مطرح ما آقای حجتی است، البته ما براساس مطالبات مردم حرکت می‌کنیم، در عمل نیز شاهد هستیم که مطالبات مردم پاسخ داده می‌شود.

هدف استفاده از ظرفیت‌های علمی و تجارب نهادهای صنفی است
هم اکنون بخوانید

نژادبهرام در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است شهردار آینده تهران زن باشد، خاطرنشان کرد: مطمئنا در میان گزینه‌های پیشنهادی برای شهرداری تهران   زنان نیز حضور خواهند داشت و الهه کولایی یکی از کاندیدهای جدی زن برای شهرداری آینده تهران است.

وی با اشاره به اینکه رای گیری مخفی خواهد بود وعده داد که پس از پایان رای گیری آرای خود را اعلام خواهد کرد.

منبع:دیده بان ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا