هتريك اصلاحات در انتخابات

اتفاقات چند سال اخير در جامعه حاكى از آن است كه عامه مردم خواهان اصلاحات و آزادى هاى مشروع، تغيير در برخى امور، حل مشكلات موجود اقتصادى و پيشرفت روز افزون با تئورى اصلاحات هستند به گونه اي كه رأى و جهت گيرى سياسى آنها در انتخابات رياست جمهورى سال ٩٢ انتخابات مجلس شوراى اسلامى و خبرگان سال ٩٤ و نهايتا انتخابات رياست جمهورى ٩٦ باعث سه پيروزى پى در پى و مهم اصلاح طلبان در انتخابات شد.
اينكه اصلاحات اينگونه مورد حمايت و اعتماد عامه ى مردم قرار گرفته است بخاطر مبانى و اصول فكرى و خط مشئ اين جريان مى باشد اما بايد در راستاى عمل به وعده ها و اميدوارى مردم بزرگوار اين كشور قدم بردارند نبايد از نقاط ضعف خود چشم پوشى كنند و خود را فاتح تمام انتخابات ها قلمداد كنند و از فرصت پيش رو براى تحقق وعده ها و برطرف ساختن مشكلات مردم به خوبى استفاده كنند.

امروزه جريان اصولگرايى به جايى رسيده است كه يا بايد با همين روند پيش رو جلو برود و باز هم به احتمال قوى از مردم در انتخابات (نه) بشنود و يا دست به اصلاحاتى درونى بزند كه اين مهم نشان دهنده ى پيروزى تفكرات اصلاحات در جامعه و كشور است.

زمانى كه مردم زمام برخى امور را به اصلاح طلبان سپردند، حتى با وجود اينكه عده اى روز به روز تمايل دارند اين اختيارات را محدود يا خنثى كنند، حتما در مرور زمان خواهان ثمربخشى آن هستند البته كه تاكنون ثمرات اين اعتماد به خوبى ديده شده اما در ٤ سال آينده مطمئنا انتظارات جامعه مدنى و عامه مردم به مراتب بالاتر از اين مى باشد و بايد با عملكرد موثر و مثبت اذهان عمومى را قانع و اميد انها را حفظ كنند بايد با اعتماد نو به نقل از برنامه ريزى، خدمت صادقانه، پر تلاش و هدفمند، خود را كوچك مردم بدانند و در برابر حق و منافع مردم كوچكترين معامله اى نكنند تا جايگاه مردمى اصلاح طلبان نزد مردم نه تنها از هم نپاشد بلكه بيش از پيش تقويت شود.
در روزهاى بعد از انتخابات باشكوه رياست جمهورى عده اى رأى مردم را به دو گروه حلال و حرام تقسيم بندى كردند در صورتى كه رأى مردم، رأى در جهت پيشرفت و اعتلاى نظام بود، مطمينا تمام افراد رأى دهنده چه انها كه به رييس جمهور محترم و چه كسانى كه به ديگر گزينه ها رأى دادند، انتخابشان بايد مورد احترام قرار گيرد و چنين تعابيرى از تريبون هاى مقدس نمازجمعه شايسته نيست، حال كه مردم با حضورشان وحدت آفريدند نبايد با استفاده از اين تعابير دو دستگى ايجاد كنيم همانگونه هم كه دكتر روحانى گفتند ايشان رييس جمهور همه ى مردم مى باشد و مشكلات دولت مشكل مردم و نظام هستند
پس چه بهتر كه به جاى سنگ اندازى و كارشكنى همه با هم براى رفع اين مشكلات آستين بالا بزنيم و يا حداقل در هر مسئوليتى كه قرار داريم شرايط مطلوب دولت در جهت رفع مشكلات را ايجاد كنيم نه اينكه خودمان به چالشى براى دولت تبديل شويم
اگر دغدغه برخى، حقيقتا خدمت به مردم و كمك به دولت با هدف اعتلاى نظام جمهورى اسلامى باشد بسيارى از اين چالش ها به وجود نمى آمد، وقتى علاقمند نيستيم راه را براي يارى دولت هموار كنيم تا در جهت اعتماد نو به نقل از برنامه ريزى هاى خودش گام بردارد بيشتر وقتش صرف دغدغه هايى نخواهد شد كه به راحتى ميبايست حل شوند و اينگونه ما خدمت كرده ايم هم به مردم، هم به كشور و هم به اسلام، حتما نبايد رييس جمهور شد تا خدمت كرد.
پر واضح بود عده اى از مخالفان اصلاحات شكست در انتخابات هاى اخير را پذيرا نبودند و بعد از انتخابات پروژه يا پروژه هاى جديدى را براى مقابله با رأى اكثريت مردم كليد زدند و عده اى هم در اين پروژه ها بازيچه شدند.
از فضاسازى هاى نامناسب بعد از حمله موشكى مقتدرانه سپاه پاسداران عليه مواضع داعش، جمع آورى امضا براى جلوگيرى از ورود زنان به ورزشگاه توسط حسين الله كرم و دوستان اصولگرايش گرفته تا توهين به رييس جمهور منتخب در راهپيمايى روز قدس و شعرخوانى و توهين به رييس جمهورى مردم ايران توسط مداحى در جهت همين سياست ها مى باشد.
البته از نكات مثبت آن شعرخوانى اين بود كه عده اى بازيچه ى سياسى كه اتفاقات روز قدس و جمع آورى امضا را از ناحيه دولت مى ديدند را به خوبى ملتفط كرد.

وجود اماکنی برای برگزاری تجمعات لازم است/ تلاش می‌کنیم لایحه جامع انتخابات با سرعت آماده و به مجلس ارسال شود
هم اکنون بخوانید

اينكه دولت بايد نقدپذير باشد كاملا به جا و منطقى است اما جداى از آنكه نحوه بيان آن اشعار بدون ترديد خود نوعى توهين بود بايد به چند سوال مرتبط پاسخ داد!؟

ايا سوءاستفاده از تريبون مقدس نماز عيد فطر كه بايد موجبات وحدت ملى را فراهم آورد در جهت اميال عده اى شكست خورده ى سياسى شايسته است؟!
در صورت جواب مثبت به سوال بالا ايا فقط و فقط دولت آن هم زمانى كه مطابق خواسته ما نباشد مشكل دارد و به ديگر دستگاه ها و اشخاص و ارگان ها هيچ نقدى وارد نيست كه تمام آن تريبون ها و يا شعر آن مداح تهى از آن ها بود!!
آيا نحوه ى واكنش هاى صورت گرفته عليه كسانى كه همينگونه رفتارهايى عليه ديگر مسئولين داشته باشند به مانند ميثم مطيعى يا توهين كنندگان به رييس جمهور در راهپيمايى خواهد بود؟!

وجه مشخص و مشترك تمامى جريانات صورت گرفته پس از انتخابات تلاش براى تخريب دولت، كشيدن آن به راه خاكى از پيش تعيين شده و در نهايت گمراه كردن دولت از حل مشكلات موجود و تحقق وعده هايش خواهد بود كه بهترين راهكار براى مقابله با اين جريان تمركز و تلاش بيشتر در جهت اهداف دولت و پوشاندن جامه عمل به انهاست در غير اينصورت پروژه ى تخريب دولت به تضعيف آن مى رسد و در نهايت موجب نااميدى عامه ى مردم از اميد به اصلاحات و دولت روحانى خواهد شد.
حسام میرزایی – فعال دانشجویی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − یک =

دکمه بازگشت به بالا