روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا علیه کره‌شمالی را ناکام گذاشت

روسیه با اعتراض به پیش‌نویس قطعنامه آمریکا علیه کره شمالی در شورای امنیت، با اعلام اینکه موشک اخیر پرتاب شده توسط پیونگ یانگ موشک بالستیک قاره‌پیما نبوده است، آن را رد کرد.

به گزارش اعتماد نو ، رویترز خبر داد: مسکو اعلام کرده است که باید اصلاحاتی در قطعنامه محکوم کننده علیه کره شمالی انجام گیرد. هنوز مشخص نیست که مذاکرات با روسیه برای دستیابی به توافق درباره پیش نویس این قطعنامه که روز گذشته به شورای امنیت ارائه شد ادامه دارد یا نه.

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان روز چهارشنبه اعلام کرده بود که در روزهای آینده قطعنامه جدیدی علیه کره شمالی تصویب خواهد شد.

مسکو بر این باور است که کره شمالی یک موشک بالستیک میانبرد پرتاب کرده است.

هیات روسیه در شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد: بر اساس ارزیابی وزارت دفاع روسیه، ما نمی‌توانیم تایید کنیم که موشک پرتاب شده توسط کره شمالی موشک بالستیک بین قاره‌ای است بر همین اساس در موقعیتی نیستیم که پیش نویس ارائه شده را تایید کنیم، اجماع درباره این پیش‌نویس وجود ندارد.

کره شمالی روز سه شنبه اعلام کرد اولین موشک بالستیک قاره پیما خود را با موفقیت آزمایش کرده است. پیونگ یانگ مدعی شده موشک مذکور طی ۳۹ دقیقه پرواز نزدیک به ۱۰۰۰ کیلومتر مسافت طی کرده و با موفقیت به هدفی در دریای ژاپن برخورد کرده است. آمریکا نیز تایید کرد که موشک قاره‌پیما بوده است.

در پی آن آمریکا و کره جنوبی موشک‌های بالستیکی در سواحل کره شلیک کردند.

همچنین دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در ورشو تاکید کرد، با هرگونه تهدید از جانب کره‌ شمالی با قدرت برخورد خواهد کرد و کشورهای جهان باید به پیونگ‌یانگ نشان دهند که اعتماد نو به نقل از برنامه‌های موشکی و هسته‌ای اش پیامدهایی به دنبال خواهد داشت.

وکلای انگلیسی صدور حکم بازداشت سیسی را خواستار شدند
هم اکنون بخوانید

او افزود: آمریکا در قبال کره‌شمالی اقدامات بسیار جدی‌ای در نظر دارد.

منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا