جزییات و شرایط اعزام معلمان به مدارس خارج از کشور

سید علی حسینی؛ سرپرست معاونت مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه امسال نیز همچون سالهای قبل بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ معلم به مدارس خارج از کشور اعزام خواهند شد، از برگزاری آزمون پیش روی این مرکز در پاییز امسال خبر داد.

به گزارش اعتماد نو ، وی گفت: بر اساس اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته انشالله آذر ماه ۹۶ آزمون اعزام انجام می‌شود، در همین راستا بخشنامه‌ها تنظیم شده و تا یک ماه آینده به مراکز استانها ارسال خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه در بخشنامه آزمون تغییراتی را درمورد رشته‌های تحصیلی و شرایط شرکت‌کنندگان و نحوه برگزاری اعمال شده است، افزود: از آنجا که منطقی نیست؛ هرساله آزمون اعزام برگزار شود، ما از این آزمون باید برای ۲ – ۳ سال آینده، نیروی مورد نیاز را انتخاب، گزینش و استخراج کنیم.

او در پاسخ به این سوال که چه تعداد معلم در آزمون امسال پذیرفته می‌شوند، اظهار داشت: تعداد نیرویی که پذیرفته خواهند شد؛ بستگی به تعداد شرکت‌کنندگان دارد، چرا که از طرفی بر اساس تغییرات صورت گرفته در بخشنامه، همه فرهنگیان حائز شرکت در آزمون نیستند و از طرفی نیز باید دید چه تعداد از همکاران تمایل به شرکت در آزمون دارند و ما به ظرفیتشان نیاز داریم.

سرپرست معاونت مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور ادامه داد: پس از موفقیت در آزمون، متقاضیان باید مراحل دیگری را هم پشت سر بگذارند و در نهایت مشخص شود؛ چه تعداد از همکاران فرهنگی برای اعزام به مدارس خارج از کشور حائز امتیاز کافی خواهند شد.

ابراز امیدواری لاوروف نسبت به ارتباط نداشتن خروج آمریکا از برجام با برنامه حمله به ایران
هم اکنون بخوانید

وی در توضیح بیشتر در این باره گفت: مصاحبه علمی، مصاحبه عمومی، میزان تسلط به زبان انگلیسی، سنوات و سوابق از جمله مواردی است که در انتخاب نفرات تاثیر دارد. ضمن اینکه زوج‌های فرهنگی از امتیاز مضاعف برخوردار هستند و در این بین، اینکه زوج فرهنگی در چه مقطعی تدریس می‌کنند، می‌تواند در بالا رفتن امتیاز آنها نقش پررنگی ایفا کند؛ به این معنی که اگر یکی از این دو نفر در مقطع ابتدایی و دیگری در مقطع متوسطه مشغول به کار باشد، طبعاً از امتیاز بالاتری نسبت به زوجی که هر دو در یک مقطع تدریس می‌کنند، برخوردار خواهند شد.

حسینی اضافه کرد: میزان درصدِ امتیازات آزمون را نسبت به مصاحبه‌ها و مراحل دیگر، منطقی در نظر گرفته‌ایم تا همکاران با خیالی آسوده در آزمون حضور پیدا کرده و در صورت برخورداری از توانمندیهای لازم و احراز شرائط پذیرفته شوند.

سرپرست معاونت مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور درباره لغو برخی محدودیت‌های انتخاب رشته برای دانش‌آموزان اتباع خارجی نیز اظهار داشت: براساس شیوه‌نامه جدیدِ ثبت نام مدارس اتباع خارجی که تنظیم شده و تا چند روز آینده برای استانها ارسال می‌شود، ترتیبی اتخاذ شده است که دانش‌آموزان افغان، تا سقف ۱۰ درصد بتوانند؛ وارد هنرستانهای فنی حرفه‌ای و کار و دانش شده و هر رشته‌ای را که تمایل دارند تحصیل کنند، این درحالی است که سال گذشته این دانش‌آموزان فقط مجاز به انتخاب یک سری رشته‌های خاص بودند.

وی همچنین به لزوم دریافت مجوز رسمیِ مدارس خانگیِ اتباع برای اعتباربخشی به مدارک تحصیلی اشاره کرد و افزود: بر اساس تایید آیین‌نامه مدارسِ خانگیِ اتباع خارجی در کمیته اتباع شورای عالی آموزش و پرورش، این مدارس باید مجوز رسمی را از این مرکز بین‌الملل اخذ کنند، چرا که در حال حاضر مدارک تحصیلی که این مدارس به دانش آموزان می‌دهند، برای مدارس ایرانی دارای اعتبار نیست، لذا برای اعتباربخشی به مدارک این مدارس، اخذ مجوز رسمی الزامی است. در همین راستا ۳ مدرسه خانگی اتباع مجوز اخذ کرده است.

۴۹ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند
هم اکنون بخوانید

منبع:اعتماد نو به نقل از ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − یازده =

دکمه بازگشت به بالا