همکاری دوحه با تهران موجب افزایش تنش در منطقه شده است

به گزارش اعتماد نو ، «گلف نیوز» اعلام کرد : عربستان سعودی بر اقدامات بی‌ثبات‌کننده قطر در منطقه و عربستان تاکید و ادعایش در مورد حمایت قطر از تروریسم و تهدید جهان را تکرار کرده‌ است.

عبدالله بن یحیی‌المعلمی نماینده عربستان در سازمان ملل به خبرگزاری سعودی گفته همکاری قطر با ایران به افزایش تنش در منطقه منجر شده است.

او مدعی شده عربستان، امارات، بحرین و مصر تصمیم مهمی مبنی بر بایکوت قطر اتخاذ کرده‌اند و این کار برای کنترل و حفظ امنیت منطقه است و دوحه را مجبور می‌کند که اقداماتش در حمایت از تروریسم را متوقف کند.

المعلمی همچنین گفته قطر ایران را به عنوان متحدش برگزیده است و مدعی شده دوحه ۲۰ سال است علیرغم اطلاع از اینکه این اقداماتش به ضرر کشورهای منطقه است به حمایت از گروه‌های تروریستی ادامه می‌دهد.

او مدعی شده ادامه حمایت‌های قطر از تروریسم، دوحه را به محل امنی برای تروریست‌ها تبدیل کرده است.

نماینده عربستان در سازمان ملل همچنین با تاکید بر اینکه عربستان، امارات، بحرین و مصر سعی می‌کنند قطر را به مواضع بی‌طرفانه‌اش نزدیک کنند مدعی شد: دوحه فرصت‌های زیادی برای توقف حمایت از تروریسم و توقف دخالت در امور داخلی کشور‌ها داشته است و در سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ قطر از این فرصت‌ها استفاده نکرده و به درخواست‌های مکرر در این خصوص، پاینبد نبوده است.

 

منبع:اعتماد نو به نقل از ایلنا

آکار: آماده حمایت از ارتش عراق هستیم
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 6 =

دکمه بازگشت به بالا