شاید لازم باشد با حفظ ارکان مورد نظر شهید بهشتی اصلاحاتی در قانون اساسی شکل گیرد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در مسیر طی شده از انقلاب اسلامی بر اساس نیازهای روز اصلاحاتی باید انجام شود و ضمن تأکید بر پایه‌های قانون اساسی مثل رکن ولایت فقیه که مورد تأکید شهید بهشتی بوده است شاید لازم باشد با ساختاری که برای اصلاح قانون پیش‌بینی شده تغییراتی انجام شود تا با شرایط روز سازگارتر شود.

به گزارش اعتماد نو ، علی لاریجانی که در همایش سراسری قوه قضاییه سخن می‌گفت، تصریح کرد: شهید بهشتی در تأسیس جمهوری و شکل‌دهی نظام جمهوری اسلامی تلاش‌های فراوانی کردند و با توجه به این که آن زمان تصویری از نظام جمهوری اسلامی وجود داشت و متناسب با آن تصویر چالش‌هایی در جامعه مطرح بود شهید بهشتی با بیانی شیوا و استدلالی صحیح آنها را پاسخ می‌داد.

وی افزود: مسأله ولایت فقیه که هم از سوی لیبرال‌ها و هم از سوی منافقان مورد تشکیک‌هایی بود با برهان صحیح دکتر بهشتی این مسأله جا افتاد و این مسیر باید با قدرت حفظ شود و این میراث شهید بهشتی باید صیانت شود و ضمن صیانت از این میراث یعنی قانون اساسی بر اساس نیازهای روز اصلاحاتی صورت گیرد.

لاریجانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به دیدگاه متعالی شهید بهشتی در ایجاد ساختار منظم برای اداره کشور گفت: دغدغه شهید بهشتی این بود که اداره کشور جز با یک ساختار منظم و تشکلی منسجم امکان‌پذیر نیست و نمی‌شود کشور را بدون سازماندهی دقیق اداره کرد و اینکه نزدیک انتخابات عده‌ای جمع شوند و لیست دهند مشکلی حل نمی‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه احزاب در کشور ما ریشه‌دار نیستند و هنوز دغدغه کادرسازی و تربیت نیروها حل نشده است و باید افراد شاخص و موثر وقت بگذارند، دغدغه داشته باشند و آبرو بگذارند تا جریاناتی با کارنامه مشخص و ساختار منظم و عملکردی روشن شکل گیرند.

پاسخگویی شورای نگهبان به انتقادات درباره ثبت‌نام‌ها
هم اکنون بخوانید

منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا