سند تحول از سند ۲۰۳۰ جامع تر است

رئیس فراکسیون امید مجلس گفت: شورای انقلاب فرهنگی سند ۲۰۳۰ را از دستور کار خارج کرده است چراکه ما سند کاملتر و جامع تری به نام سند تحول در اختیار داریم اما در عین حال هر وقت هر سندی حرف خوبی داشته باشد به آن توجه می کنیم.

به گزارش اعتماد نو ، محمدرضا عارف در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیرماه در جمع پایگاه خبریان با اشاره به محورهای سخنرانی امروز حجت الاسلام حسن روحانی در خصوص توان دفاعی ایران و آزمایش های موشکی ایران اظهار کرد: این جزو بدیهیات است و ما برای اینکه بتوانیم آرمان های خودمان را و جهت گیری های اصلی نظام را دنبال کنیم؛ چرا که باید از نظر بنیه دفاعی حداکثر قدرت را داشته باشیم و این جزو راهبردهای اصلی ما است.

وی افزود: ما هیچ وقت اجازه ندادیم کسی در مسائل داخلی ما دخالت کند و این موضوع هم بارها مطرح شده که آزمایش های موشکی ما نقض برجام نیست و به تعهد خودمان پایبند هستیم و در تقویت بنیه دفاعی خود از تمام توانمندی های داخلی استفاده می‌کنیم.

عارف با اشاره به میزان تعهد غربی ها به برجام، گفت: ما گفته ایم که بدعهدی هایی از سوی آنان وجود است و امید است اروپا به طور جدی به برجام پایبند باشد و آمریکا نیز باید توجه کند که اعمالش به ضرر طرف های برجام نباشد.

رئیس فراکسیون امید مجلس درباره ترکیب دولت دوازدهم نیز اظهار کرد: هنوز خیلی زود است که در این زمینه اظهار نظر کنم.

عارف در خصوص بازپس گیری بنیاد علوی هم تاکید کرد: اطلاع دقیقی از روند پیگیری ها در این زمینه ندارم طبیعتا این موضوع باید به طور جدی پیگیری شود.

صنایع دفاعی و بخش فناوری های دفاعی همواره در کشور ما پیشتاز بوده است
هم اکنون بخوانید

وی در زمینه سند ۲۰۳۰ و اینکه چه بخش هایی از آن اجرا خواهد شد، اظهار کرد: شورای انقلاب فرهنگی این سند را از دستور خارج کرد. ما سند جامع تر و کامل تر از آن داریم که همان سند تحول است که بیش از ۱۰ سال روی آن کار شده و از نظرات همه صاحبنظران استفاده شده است که این باید مبنای حرکت و تلاش های آموزش و پرورش باشد تا بتوانیم به جهت گیری های لازم برسیم.

عارف در پایان تاکید کرد: در عین حال هر وقت هر سندی حرف خوبی داشته باشد به آن توجه می کنیم.

 

منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + دو =

دکمه بازگشت به بالا