مقایسه روحانی و بنی‌صدر انسجام جامعه را به مخاطره می‌کشد

به گزارش اعتماد نو ،جلال میرزایی با انتقاد از اهانت‌های صورت گرفته به رییس‌جمهور و نایب رییس مجلس در مراسم روز قدس امسال، اعلام کرد: متاسفانه جریانی که در انتخابات شکست خورد، دست به چنین واکنش‌های ناشی از عصبانیت می‌زند که به نظر می‌رسد بسیار برای کشور خطرناک باشد.

اجازه ندهیم اختلاف‌دیدگاه‌ها تبدیل به شکاف در جامعه شود

او گفت: به هرحال اختلاف‌نظر در هر جامعه‌ای طبیعی است اما نباید اجازه دهیم که این اختلاف دیدگاه‌ها تبدیل به شکاف در جامعه شود که فاصله زیاد شود؛ ما باید سعی کنیم تا حد ممکن این فاصله‌ها را کم، و افراد را به هم نزدیک کنیم.

بعد از شکست در انتخابات از هر بهانه‌ای برای تخریب رییس‌جمهوری استفاده می‌کنند

نماینده اصلاح‌طلب مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با این حال وقتی چنین اتفافاتی می‌افتد، و باتوجه به اینکه پروژه این دوستان در انتخابات شکست خورده، از هر بهانه‌ای برای تخریب رییس‌جمهوری استفاده می‌کنند. آنچه در روز قدس امسال شاهد بودیم، بسیار نسنجیده است.

او با بیان اینکه روز قدس می‌تواند بنابر بیانات مقام معظم رهبربی به فرصتی برای نزدیک شدن دیدگاه‌ها تبدیل شود، در تهران و برخی شهرستان‌ها شاهد بودیم که جریان شکست خورده در انتخابات سعی دارد همین محورهای وحدت‌بخش را نیز به عامل اختلاف تبدیل کند.

روز قدس هیچ ربطی به موضوع سند ۲۰۳۰ یونسکو ندارد

او همچنین به شعارهایی که درباره سند ۲۰۳۰ بیان شد، اشاره کرد و گفت: مناسبت روز قدس هیچ ربطی به موضوع سند یونسکو یا همان سند ۲۰۳۰ ندارد. روز قدس مربوط است به حمایت از مظلومان و آوارگان فسطینی است و نباید آن را تبدیل به یک موضوع اختلاف جناحی تبدیل کنیم.

کمیسیون شوراها ناظر تخصیص بودجه احزاب خواهد بود
هم اکنون بخوانید

عدم برخورد با موضوع اهانت به مسئولان منجر به بروز معضل شده است

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به ماجرای اهانت به رییس جمهوری اشاره کرد و گفت: متاسفانه این اتفاق سال‌ها است که رخ می‌دهد و هرگز آنچنان که باید با آن برخورد نشده و به همین دلیل اکنون به یک معضل تبدیل شده است.

اقدامات ضدوحدت گروه شکست‌خورده در انتخابات

نماینده اصلاح طلب مردم ایلام در مجلس بر لزوم ریشه‌یابی ماجرای اهانت به رییس جمهوری تاکید کرد و گفت: پس از آن‌که این جریان خاص در انتخابات شکست خورد، متاسفانه شاهد بودیم که گروهی رو به اقدامات ضد وحدت آوردند. باید توجه کنیم که این مسائل کمکی به انسجام ملی نمی‌کند.

او گفت: همه باید بدانند که در یک جامعه بالنده و پویا چنین اختلاف‌نظرهایی طبیعی است و هنگامی که تصمیمی ازسوی جامعه اتخاذ یا قانونی وضع می‌شود، همه باید به آن تمکین کنند که منجر به افزایش اتحاد و انسجام جامعه شود.

اهانت به روحانی و مطهری نوعی سوءاستفاده از آزادی است

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس در واکنش به اظهارنظر علی مطهری که همزمان با اهانت‌هایی که علیه او صورت میگرفت، در پاسخ به پایگاه خبری اعتماد نو به نقل از ایلنا، این اتفاق را هم نشان دهنده تکثر آرا و آزادی در جامعه دانسته بود، خاطرنشان کرد: این از بزرگواری مطهری است اما واقعیت این است که این رفتار توهین‌آمیز به روحانی و مطهری نوعی سوءاستفاده از آزادی جامعه است.

او گفت: هم اکنون در دهه ۹۰ قرار داریم و فضای جامعه کاملاً متفاوت از اوایل انقلاب است. دوستان باید بدانند که نه مردم و نه رییس‌جمهور شباهتی به مردم و رییس جمهور آن دوران ندارند.

خوراکی‌هایی که برای گشودن روزه مناسب نیست
هم اکنون بخوانید

مقایسه روحانی و بنی‌صدر انسجام جامعه را به مخاطره می‌کشد

عضو هیات رییسه کمیته سیاسی فراکسیون امید همچنین با انتقاد از مقایسه نابجای روحانی و بنی‌صدر یادآور شد: این مقایسه‌ها کاری بسیار خطرناک است و انسجام جامعه را به مخاطره می‌کشد. شاهد بودیم در جریان انتخابات نیز همین اهانت‌ها علیه روحانی صورت گرفت اما در نهایت ۲۴ میلیون نفر از مردم به او رای داده و روحانی را انتخاب کردند.

مردم به همان اندازه که به استقلال کشور اهمیت می‌دهند، نسبت به اهانت به منتخب‌شان حساسیت دارند

میرزایی در پایان تصریح کرد: مردم به همان اندازه که به استقلال کشور اهمیت می‌دهند، به حق انتخاب خود حساسیت دارند و اجازه نمی‌دهند به رییس‌جمهور منتخب‌شان توهین شده یا با تعریف پروژه‌ای و تلاش برای مشابهت‌سازی‌های ساختگی با دهه ۶۰ این اقدامات به نتیجه برسد.

 

منبع:اعتماد نو به نقل از ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 10 =

دکمه بازگشت به بالا