استقبال سرد فراکسیون اصلاح طلبان شورای شهر چهارم از منتخبان لیست امید

اصلاح طلبان شورای چهارم از منتخبان لیست امید در شورای پنجم استقبال نکردند . امروز قرار بود اصلاح طلبان شورای چهارم از ساکنان تازه ساختمان بهشت استقبال کنند . اما “استقبال سرد ” تنها واژه ای بود که می توان برای این پذیرایی نام نهاد. قرار بود فراکسیون اصلاح طلبان شورای شهر تجربیات چهار ساله خود را در اختیار اعضای شورای جدید قرار دهد به همین دلیل گعده ای به میزبانی اصلاح طلبان شورای چهارم ترتیب داده شد. اما اکثریت اصلاح طلبان شورا به استقبال صاحبان جدید کرسی های شورای شهر نرفتند. حکیمی پور،دوستی، حقانی، تندگویان، دانشور و مختاباد از جمله افرادی بودند ترجیح دادند ساکنان جدید ساختمان بهشت را همراهی نکنند.

به گزارش اعتماد نو : زهرا نژاد بهرام منتخب شورای پنجم درباره جزییات جلسه امروز می گوید:” این نشست جلسه فراکسیون اصلاح طلبان با منتخبین بود و قبل از این نیز آقای حکیمی پور به عنوان رئیس فراکسیون به آقای سالاری گفته بودند که با استقبال ما مواجه شد.

وی ادامه داد: در این نشست منتخبین ۱۸ نفر بودند و آقایان مسجد جامعی، سالاری، دنیامالی و صابری از شورای چهارم حضور داشتند.

نژاد بهرام به دلیل عدم حضور اعضاء شورای چهارم در این نشست اشاره کرد و گفت: دلیل مشخصی نداشت و اعضاء به دلیل مشغله حضور نداشتند خود آقای حکیمی پور گفتند که در سفر هستم و آقای شجاع پوریان تماس گرفتند و گفتند که در جلسه ای هستم.”

 بعد از آن که استفاده از تجربیات و سوابق و توانمندی های شورای چهارم مورد تأکید بزرگان اصلاحات قرار گرفت؛ منتخبین شورای شهر پنجم با اعضاء شورای چهارم نشست مشترکی برگزار کردند اما فقط ۴ نفر از اعضاء شورای چهارم که ۲ نفر آن منتخبین شورای پنجم نیز هستند در این نشست شرکت کردند.

پنجمین کنگره حزب جمهوریت ایران اسلامی برگزار شد
هم اکنون بخوانید

دلیل عدم استقبال از اعضای تازه وارد ساختمان بهشت را می توان در تصمیم شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان جست و جو کرد تصمیمی که در نهایت به ارائه ” لیست امید” ختم شد.

واقعیت آن است که لیست که از همان ابتدا با حاشیه های متعددی روبرو شد؛ فعالان سیاسی “عدم شفافیت”، “عدم ارائه توضیح ” و عدم تایید لیست امید از سوی متخصصان شهری را از دلایل عمده مخالفت منتقدان از انتخاب کنندگان اعضای “ساختمان بهشت” و تایید کنندگان لیست امید بر شمرده اند.

از سوی دیگرحاشیه های داغ بحث پیرامون انتخاب ” شهردار” سبب شده است برخی نیامدن محسن هاشمی رفسنجانی را در این جلسه به کدورت او از بحث های رسانه ای اعضای شورا  مبنی براینکه نباید یک عضو شورا شهردار شود پیوند زده اند.

حال باید دید آیا اعضای شورای عالی اصلاح طلبان در جهت شفاف سازی لیست امید گام بر خواهند داشت یا اینکه همچنان بر طبل ایجاد اختلاف در میان جریان اصلاح طلبی خواهند کوبید.  همگان انتظار دارند اعضای شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان به شفاف سازی نحوه انتخاب افراد پرداخته و گام های اعتماد ساز را در جهت همراه سازی و اقناع منتقدان نحوه گزینش و چینش افراد لیست امید در شورای شهر پنجم بردارند.

منبع:دیده بان ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا