قصدی برای تغییر موضع در قبال قطر نداریم

«آدریان گالوی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز دوشنبه در واکنش به قطع روابط دیپلماتیک برخی کشورهای عربی با قطر، گفت: قصدی برای تغییر موضع در قبال قطر نداریم و فعالیت هواپیماهای نظامی آمریکا در سوریه، عراق و افغانستان از مبدا پایگاه هوایی العدید ادامه خواهد یافت.

به گزارش اعتماد نو ،  خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد که  وی افزود : ما شرکای خود در منطقه را به کاهش تنش ها و همکاری با یکدیگر برای دستیابی به راه حلی مشترک در راستای تامین امنیت منطقه دعوت می کنیم.

قطر میزبان بزرگترین پایگاه نظامی نیروهای آمریکایی در خاورمیانه است و بیش از ۱۰ هزار نیروی ارتش آمریکا در این پایگاه مستقر هستند.

کشورهای عربستان، مصر، امارات، بحرین، لیبی و جزایر مالدیو صبح امروز (دوشنبه) با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی و نیز دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود با دوحه را قطع کرده بودند.

عربستان با بستن همه مرزهای زمینی، دریایی و هوایی به روی قطر، عبور از خاک، آسمان و آب های منطقه ای خود را برای شهروندان این کشور ممنوع اعلام کرده است.

بحرین نیز در کنار امارات و عربستان، ضمن بستن مرزهای هوایی و دریایی خود با قطر، دیپلمات های قطری را از کشورش اخراج کرده و از آنها خواسته است که ظرف ۴۸ ساعت خاک بحرین را ترک کنند.

 

منبع:ایرنا

افزایش میانگین سنی تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 قطر
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

دکمه بازگشت به بالا