امام رای مردم را به عنوان جمهوریت وارد حکومت اسلامی کرد

به گزارش اعتماد نو ،  سیدحسن خمینی در اعتماد نو به نقل از برنامه زنده شبکه یک سیما به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی عنوان کرد: امیدواریم خداوند این ایام و این شب‌ها را شب‌های قبولی طاعات ما قرار بدهد.

او با اشاره به برگزاری مراسم امروز در حرم امام راحل عنوان کرد: امام در ماه شوال فوت کردند تقریبا اولین باری است که سالگرد امام را در ماه رمضان داریم. دغدغه ما این بود که مراسم امسال را چگونه برگزار کنیم قبل از عید خدمت رهبری رسیدیم و به نتیجه رسیدیم مراسم را عصر برگزار کنیم برخی زائران شهرستانی نتوانستند در مراسم شرکت کنند زمان هم کوتاه بود تا زائران اذیت نشوند گفتیم هم زمان کوتاه باشد که حرف‌های خود را از تلویزیون به مردم بزنیم . جا دارد تشکر کنم از کسانی که در رمضان از شهرستان‌ها به حرم امام آمدند اینکه جامعه شهری و روستایی ما با یاد و نام امام مانوس هستند، سرمایه بزرگی است.

یادگار امام تاکید کرد: امام بیان درد جامعه خود را به خوبی داشت در تاریخ آخوند و سید و مرجع و خوشگل زیاد داشتیم امام هیچ کدام امام نشدند علت اقبال امام این است که وی کلید حل مشکلات را داشت و به خوبی دردها را بیان می‌کرد امام در ماه رمضان شعر نمی‌سرودند و بیشتر قرآن می‌خواندند .

سید حسن خمینی یادآور شد: اینکه کسی بیان درد جامعه خود باشد، مهم است. امام نسخه حل مشکل جامعه آن روز بود. امام ۱۵ سال در کشور نبوده و برخی اصلا امام را نمی‌شناختند چگونه در این فاصله امام مردم به امام اقبال می‌کنند چون او را درمان دردهایشان می‌دانستند در جهان اسلام هم امام برای مردم آن روزگار دارویی است که به کام بیمای ریخته شده گاهی از بس تکرار می‌کنیم فکر می‌کنند غلو می‌کنیم ولی واقعا جامعه آن روز از بنگلادش تا شمال آفریقا در سیمای این مرد مشکل‌گشایی را می‌دیده امروز هم اگر بخواهیم نسل جوان را با امام پیوند دهیم باید قرائتی از اندیشه امام ارائه دهیم که مشکل گشا باشد.

سیدحسن خمینی در هر انتخاباتی شرکت کند از او حمایت می‌کنیم
هم اکنون بخوانید

او افزود: امام تعبیری دارد در پایان عمر فقهی خود امام در فقه و اصول دانشمند تراز اول است به گونه‌ای که کسی است که مانند او کم است امام در پایان عمر فقهات رای مردم را به عنوان جمهوریت وارد حکومت اسلامی کرد. ورود عنصری به نام انتخابات ناشی از همین است. این جمله هبری واقعا حکیمانه است که فرمودند هیهات از روزی که انتخابات نباشد. نمونه انتخاباتی که دیدیم با شکوه برگزار شد و ورود رای مردم به فقه اسلامی بسیار مهم است رمز بقای جمهوری اسلامی مردم سالاری دینی است که به آن جمهوری اسلامی می‌گوییم هر وقت پیوند مردمی را عمیق کردیم از مشکلات عبور می‌کنیم قالب این نظام بر جمهوریت است اگرچه اساس آن بر اسلامیت است.

یادگار امام گفت: امام بیان درد و نسخه درد را داشت راه آن هم همین جمهوری اسلامی بود آوردن عنصری به نام مردم و مردم سالاری در قالب انتخابات کار امام بود.

 

منبع:اعتماد نو به نقل از ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 14 =

دکمه بازگشت به بالا