اظهارات ترامپ درباره ایران فرافکنی و غیرقابل قبول است

به گزارش اعتماد نو ،  بهرام قاسمی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی در رابطه با اظهارات رهبری در مراسم انس با قرآن و بیان صریح دستگاه دیپلماسی در خصوص کشورهای عربی گفت: سخنان مقام معظم رهبری سخنان واضح و شیوایی بود. ما باید با ذکاوت بتوانیم از مواضع به حق جمهوری اسلامی ایران دفاع کنیم و سیاست‌های خود را به طرز دقیقی مطرح کنیم. ان‌شاالله این روند همچون گذشته ادامه پیدا کرده و منویات ایشان مدنظر ما خواهد بود و به رهنمودهای ایشان توجه خواهیم کرد.

او در رابطه با اظهارات ترامپ در عربستان مبنی بر حمایت ایران از تروریسم اظهار داشت: مواضع نابجا، غلط و بی ربط برخی از کشورها درباره ایران مبنی بر حمایت ایران از تروریسم یک فرافکنی است و چیز جدیدی نیست. اینها سخنانی غیر قابل قبول و غیر قابل باور است. سخنان ترامپ در کشوری که مروج و مولد خشونت و تروریسم است، این ادعا را باطل می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: ترامپ باید پاسخ دهد ایرانی که درگیر انتخابات باشکوهی است چگونه مولد تروریسم است و او چگونه به کشوری که در داد‌گاه‌های آمریکا محکوم شده است، سفر می‌کند.

قاسمی در رابطه با نامه خانواده ماهیگیران زندانی در سومالی به روحانی نیز تصریح کرد: این موضوع برای سالهای قبل است که ۳۷ صیاد به اسارت درآمدند. تعدادی فرار کردند، تعدادی جان باختند و هشت تن هنوز در اسارات دزدان دریایی هستند. این پرونده بسیار پیچیده است و کانال‌های متعددی در دستگاه‌های مختلف این موضوع را پیگیری می‌کنند. امیدوارم با این پیگیری‌ها شاهد آزادی این افراد باشیم.

اقتصاد مقاومتی و ضرورت الگوگیری از دکتر محمد مصدق
هم اکنون بخوانید

او افزود: خانواده‌های این افراد نامه‌ای به ریاست جمهوری نوشته‌اند و دستورات لازم صادر شده است. تلاش‌ها ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم هرچه زودتر اخبار مثبتی را در این باره داشته باشیم.

این دیپلمات عالی رتبه درباره دزدیده شدن یک قایق دیگر در سومالی هم خاطرنشان کرد: من این موضوع را تحت بررسی دارم و نمی‌توانم اطلاعات دقیقی در این باره بیان کنم. تصور ما این است که همه سرنشین‌ها ایرانی نیستند و یکی دو ملیت دیگر در این قایق نیز وجود دارند.

 

منبع:اعتماد نو به نقل از ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

دکمه بازگشت به بالا