مردم پاسخ استفاده ابزاری از مقدسات را در انتخابات می دهند

محمودصادقی گفت : در مشی دولت تدبیر و امید، خط کشی میان مردم وجود ندارد  و همه شهروندان ایرانی برای تداوم این مشی و عدم عقب گرد به فضای نامناسب گذشته مسئول هستند.

به گزارش اعتماد نو، عضو فراکسیون امید مجلس در گفت و گو با سحر – پایگاه اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی – با اشاره به لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه اظهار کرد : بی تردید شرکت در انتخابات حق قانونی هر شهروند است که تابعیت ایرانی را در شناسنامه دارد و همه باید پاسدار این حق قانونی مان باشیم .

وی افزود : هر ایرانی باید برای استیفا و اعمال حق تعیین ارکان حاکمیت جامعه خود به ساز و کار انتخابات حساس باشد و به مسئولیتی که در قبال جامعه دارد، عمل کند. علاوه بر این باید به این مهم هم توجه داشته باشیم که عدم حضور در صحنه انتخابات ممکن است سرنوشتی را برای کشور رقم بزند که شاهد عقب گرد در روند توسعه آن باشیم و نباید از این مسئله مهم غافل بود.

استاد دانشگاه تربیت مدرس در ادامه یادآور شد : در مشی روحانی و دولت تدبیر و امید، خط کشی میان مردم وجود ندارد  و همه شهروندان ایرانی برای تداوم این مشی و عدم عقب گرد به فضای نامناسب گذشته مسئول هستند. چرا که هر رای می تواند در سرنوشت یک ملت و یک کشور موثر باشد و باید نسبت به آن حساس باشیم.

صادقی در ادامه با انتقاد از رواج تقدس نمایی در رفتار انتخابات برخی از نامزدهای ریاست جمهوری، تاکید کرد : متاسفانه این دست از رفتارها می تواند در درجه اول به اعتقادات مردم آسیب زد بزند و نباید برای رسیدن به اهداف خود امور سیاسی را به مسائل قدسی و مذهبی مردم گره بزنیم.

برخی، ملت را محتاج کرامت صدقه‌ای می‌دانند
هم اکنون بخوانید

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود : در مثل داریم که حرمت امام زاده متوجه متولی آن است و به طور مثال تولیت آستان قدسی امام هشتم (ع) نیز باید برای آسیب نخوردن جایگاه رفیع آن تلاش خود را به کار ببندد و استفاده ابزاری از مقدسات به هیچ روشی جایز نیست .

عضو فراکسیون امید مجلس خاطرنشان کرد : متاسفانه امروز شاهد شعارهای نامتعارفی از سوی هواداران یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری هستیم که باید مشخص شود مثلا مرجع ضمیرشان از استفاده عنوان “بت” که این افراد خواهان شکسته شدنش به وسیله کاندید موردنظرشان هستند، چه کسی است؟

نماینده تهران با انتقاد از سو استفاده برخی کاندیداها از اموال بیت المال جهت تبلیغات انتخاباتی در سطح شهر تهران یادآور شد : چنین رفتاری، مصداق بارز شیوه گزینشی استفاده از مفاهیم دینی برای رسیدن به مطامع سیاسی است که مردم به خوبی نسبت به آن آگاه هستند و پاسخ آن را در انتخابات پیش رو خواهند داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + هشت =

دکمه بازگشت به بالا