آزادی نباشد دروغ و پنهان کاری جایگزین می شود

علی تاجرنیا، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت با اشاره به اینکه آزادی یکی از موهبات خدا به انسان هاست و جزء حقوق اولیه انسان محسوب می شود و هرچه محدود کننده آزادی انسان باشد مغایر با طینت و تمایلات انسان است، گفت: زمانی که حسن روحانی بحث آزادی را مطرح می کند نگاه او به وجوه مختلف آزادی و در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی سبک زندگی افراد است.

او با بیان اینکه اگر قرار باشد آزادی افراد به دلیل منافع بزرگتری چون منافع اجتماعی محدود شود باید بر اساس یک قرارداد اجتماعی فراگیر باشد، در گفت وگو با سحر- پایگاه اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی- ادامه داد: متاسفانه در سال های گذشته  آزادی در سطوح مختلفی چون آزادی سیاسی، اجتماعی و حتی فرهنگی با محدودیت هایی مواجه شده است، اماروحانی به عنوان فردی که سالیان سال تجربه قانون‌گذاری، حوزه اجرا و همچنین مقوله امنیت  را داشته است به خوبی متوجه این امر شده که محدود کردن آزادی در همه سطوح نه تنها کمکی به بهبود فضای جامعه نکرده بلکه باعث شده آسیب های ناشی از آن بیشتر شود.

تاجرنیا در ادامه به ارائه مثال هایی در این حوزه پرداخت و گفت: در عرصه فرهنگی، تئاتر و سینما وقتی آزادی را محدود کردیم با مراجعه مردم به اقدامات زیرزمینی مواجه بوده ایم، اگر مطبوعات را محدود کردیم باعث شد مردم به سمت رسانه های خارج از کشور روی بیاورند، اگر در پوشش افراد محدودیت ایجاد کردیم به مجرد این امکان در خارج از کشور یا بخش های مختلفی در داخل آثار مخرب این اقدام نمایانگر شد.

در روزهای آینده حقایقی را به مردم خواهم گفت
هم اکنون بخوانید

او با تاکید بر اینکه وقتی آزادی به معنای کامل آن محدود می شود به دنبال آن رفتارهای ریاکارانه، پنهان‌کاری و دروغ جایگزین می شود، گفت: به عقیده من تاکید آقای روحانی و جریان اصلاح طلبی بر آزادی های مختلف عمدتا بر این استوار است که فضای جامعه را به سمت شفافیت، امنیت و صداقت جلو ببرد و رفتارهای ریاکارانه که بیش از هر چیز اخلاق را در جامعه از بین می برد، از میان بردارد.

وی تاکید کرد: کارنامه رقبای آقای روحانی در این حوزه غیر قابل دفاع است. ما شاهد هستیم که بعضی از این افراد در کثرت قضا بارها و بارها در محدود کردن آزادی های مردم و منتقدین نقش داشتند، همچنین در عرصه مدیریت شهری و حوزه موضوعات اجتماعی محدود کننده آزادی بوده اند.

این عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت در پایان سخنانش یادآور شد: وقتی وزیر اسبق وزارت فرهنگ و ارشاد درباره مطبوعات سخن از بستن، تهدید و برخوردهای تند و خشن می کند بنابراین نمی تواند از آن دفاع کند. باور به آزادی باور به اصالت و حقوق انسان هاست، طبیعتا کسانی که حقوق اساسی افراد را نقض می کنند نمی توانند دم از آزادی بزنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا