زمانی که احمدی نژاد کشور را شخم زد، مدعیان مقابله با فساد کجا بودند؟

محمد مقدم، عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: هیچ انسان عاقل و دین داری این را نمی پذیرد که برای جذب رای مردم، فردی را پیامبر خطاب کنند همان گونه که در گذشته هم این گونه نسبت ها و واژگان را برای احمدی نژاد خطاب می کردند اما متاسفانه وضعیتی را به وجود آورده اند که به وسیله آن ارزش ها را مورد توهین قرار می دهند.

به گزارش اعتماد نو ، وی در گفت وگو با سحر- پایگاه اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی- در ارزیابی مناظره امروز کاندیداهای ریاست جمهوری  که با موضوع اقتصاد برگزار شد،اظهار کرد: جای تاسف دارد که ما با ارزش های دینی و اعتقادی مردم بازی کنیم و سیاست بخواهد همه چیز را تخریب کند. به عقیده من این رفتار کاملا مردود است و از ناحیه همه صاحب نظران و اندیشمندان و دین باوران جامعه مورد انتقاد است، امیدوارم خودشان هر چه سریع تر جلوی این بهره برداری های غلط را بگیرند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب  با اشاره به  مطرح شدن بحث قاچاق کالا  در مناظره امروز تاکید کرد: آقای رئیسی سالیان سال یکی از مقامات قوه قضائیه بوده و مبارزه با فساد در یک جامعه در چهارچوب قوه قضائیه رخ می دهد. برای همه مردم این سوال مطرح است که کسانی که خودشان علت کم کاری در جلوگیری از فساد بوده اند نتوانسته اند یک قوه قضائیه شکل بدهند که جامعه بتواند به آن چهارچوب های قانون مدار خود برسد، چگونه می توان باور کرد که در عرصه اجرایی بتوانند این شعار را به عنوان یک شعار واقع بینانه مطرح کنند؟

غیرت: اجرای سند امنیت قضایی مهم است
هم اکنون بخوانید

او ادامه داد: به جای اینکه این افراد علت ها را بررسی کنند به معلول می پردازند، اگر در جامعه فساد است چه کسی باید با این فساد مبارزه کند؟ قوه قضائیه تا چه اندازه در این راستا موفق بوده است؟ ای سوال بیش از هرکس متوجه متولیان این قوه از جمله آقای رئیسی است.

مقدم با بیان اینکه اگر فسادی وجود دارد ناشی از کم کاری این قوه بوده است، عنوان کرد: آقای رئیسی به عنوان یکی از شخصیت های اصلی این قوه بوده است، چطور تا به حال جلوی این فساد را نگرفته است. زمانی که احمدی نژاد این کشور را شخم زد مدعیان مقابله با فساد کجا بودند؟ این شعارها تنها شعارهای نخ نمایی است که افراد تیزبین و نخبه و آگاه وآشنای سیاسی جامعه باور نخواهند کرد.

او با اشاره به اینکه اگر بنا بر این است که جامعه ای رشد کند باید قانون‌مند باشد، تاکید کرد: قانون باید برای همگان یکسان باشد، اگر بنا بر این است که یک کارمند با حقوق ماهیانه مالیات دهد چرا نهادهای دیگر نباید مالیات دهند. مالیات قانونی است که همه باید به آن احترام بگذارند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: همه سازمان هایی که در چهارچوب قانون و مسائل مالی مشمول مالیات شوند باید مالیات بپردازند، فرقی نمی کند آستان قدس یا نهادهای ذی ربط دیگر یا بنگاه های تجاری. کشور زمانی می تواند از نظر سیاسی سامان بگیرد که نظام مالیاتی آن شکل بگیرد لذا اگر تشکیلاتی با این عرض و طول و گستردگی را از این موضوع استثنا کنیم من نمی پذیرم که یک کارگاه با تعداد محدود مالیات بپردازد.

مذاکرات به حال تعلیق درآمده است/ صدور قطعنامه جدید روند فعلی را منجمد می‌کند/ انتظار بسته شدن دستوری پرونده ایران در آژانس را نداشته باشیم
هم اکنون بخوانید

مقدم در ادامه تاکید کرد: اکنون رقابت میان دو شخص نیست، بلکه میان دو اندیشه و راه است، یک راه راه اعتدال و حرمت گذاری به چهارچوب های بین المللی است و راه دیگر افراطی گری و شعارهای بی محتوا و وعده های توخالی است.

او با بیان اینکه همیشه حاکمان غیر پذیرفته شده و نادرست به وسیله مردم خوبی تعیین می شوند که پای صندوق حاضر نمی شوند، اظهار کرد: هر شهروندی باید مسئولیت خود ببیند که آگاهی ایجاد کند و هرکسی با تعدادی به پای صندوق رای بیاید که در نهایت این آراء همگان می تواند سرنوشت ما را رقم بزند.

وی با تاکید بر اینکه رای به روحانی رای به عقلانیت، اعتدال، تعامل با دنیا، تنش زدایی، صلح طلبی، فضای باز سیاسی و از بین بردن فضای امنیتی است، گفت: آقای روحانی در این چهار سال نشان داد که خود و تیمش توانایی این را داشتند که کشور در حال غرق شدن را نجات دهند. روحانی و همراهانش در این چهار سال متوجه بسیاری از خراب کاری هایی بودند که از گذشته به آنها به ارث رسیده است، چهار سال آینده چهار سال بهره وری و جهت دهی جامعه در همه عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بین المللی به سمت مطلوب است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 5 =

دکمه بازگشت به بالا