کسی که با لغو کنسرت ها موافق است حرفی «با آزادی» ندارد

عبدالله ناصری ،عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان گفت: حسن روحانی از سال ۹۲ نشان داد که دیدگاهی اصلاح طلبانه ای دارد که مبتنی بر آزادی فردی و اجتماعی است. در مقابل نیز ما دیدگاهی را شاهد هستیم که همان نسخه ۸۴ است است که طبعا با چنین مفاهیم جدید و انسانی و حقوقی سازوکاری نداشته و اساسا برای آن اعتماد نو به نقل از برنامه یا هدفی ندارد.

به گزارش اعتماد نو، عبدالله ناصری در گفت و گو با سحر- پایگاه اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی دکتر روحانی –  با اشاره به تاکید رییس جمهوری با ضرورت رعایت اصل آزادی بیان و آزادی اندیشه در جامعه، گفت: ما در جریان رقابت های انتخاباتی شاهد آن هستیم که یک طیف از جمله روحانی و جهانگیری بر حقوق شهروندی، آزادی بیان و آزادی اندیشه تاکید می کنند و یک طیف دیگر هیچ صحبت یا اشاره یا اعتماد نو به نقل از برنامه خاصی در این خصوص ندارند.

این عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان ادامه داد: این تفاوت ناشی از تفاوت اساسی بین دو دیدگاه است. آقای روحانی از سال ۹۲ نشان داد که دیدگاهی اصلاح طلبانه ای دارد که مبتنی بر آزادی فردی و اجتماعی است. در مقابل نیز ما دیدگاهی را شاهد هستیم که همان نسخه ۸۴ است است که طبعا با چنین مفاهیم جدید و انسانی و حقوقی سازوکاری نداشته و اساسا برای آن اعتماد نو به نقل از برنامه یا هدفی ندارد.

به گفته وی، کسی که برگزاری کنسرت در شهر خودش را ممنوع می کند، بدیهی است که حرفی از آزادی نداشته باشد و چنانچه در این خصوص بخواهد صحبتی کند کسی آن را باور ندارد. لذا اینکه چرا آقایان صحبتی از آزادی نمی کنند به تفاوت اساسی بین دو دیدگاه اصلاح طلبانه و اصولگرایانه بازمی گردد که البته به نظر می رسد آقایان با یک نگاه امنیتی و منزوی آزادی را برای خود ترسیم کرده اند که این مساله به هیچ عنوان برای منافع داخلی و خارجی جمهوری اسلامی ایران مفید نخواهد بود.

۱۶۷۰ زندانی به برکت ماه مبارک رمضان آزاد شدند
هم اکنون بخوانید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =

دکمه بازگشت به بالا