برخی فکر می کنند منجی انقلابند

اکبر ترکان،مشاور عالی رییس جمهوری گفت: متاسفانه برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در مناظره‌ها و اعتماد نو به نقل از برنامه‌های انفرادی و تبلیغاتی خود به نحوی صحبت می‌کنند که گویی تمامی آنانی که عمر خود را وقف انقلاب کرده و تلاش کردند خطاکار بودند و فقط خودشان منجی انقلاب و کشور و مردم است.

به گزارش اعتماد نو، ترکان در گفت و گو با سحر- پایگاه اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی دکتر روحانی-با اشاره به برگزاری مباحث اقتصادی مطرح شده در مناظره های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری، ادامه داد:  مناظرات نامزدهای ریاست جمهوری به مردم برای تشخیص نامزد اصلح کمک بزرگی می کند. البته نه فقط مناظره بلکه صحبت‌های انفرادی نامزدها نیز خیلی روند موفقی را پیش گرفته است

ترکان با انتقاد از برخی اتهام زنی ها در خلال مناظره های انتخاباتی ، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در مناظره‌ها و اعتماد نو به نقل از برنامه‌های انفرادی و تبلیغاتی خود به نحوی صحبت می‌کنند که گویی تمامی آنانی که عمر خود را وقف انقلاب کرده و تلاش کردند  در مقابل هم دیگران خطاکار بودند و فقط خود آن یک نفر منجی انقلاب و کشور و مردم است.

به گفته ترکان این واقعا دیدگاه غیرمنصفانه و ظالمانه‌ای است که بخواهیم انقلاب را به نفع کسی یا جریانی مصادره کنیم. انقلاب برای همه است. انقلاب برای همه کسانی است که در دفاع از انقلاب، حفظ انقلاب، دوران جنگ، بازسازی و سازندگی کشور بعد از جنگ عمر، جان و دارایی خود را وقف کردند.

وی با تاکید بر اینکه نقد و تخریب  دو معقوله متفاوت هستند،اعلام کرد: هیچ کس مخالف انتقادسازنده و دلسوزانه نیست. نقد لازم است و اساسا انتقاد دلسوزانه و سازنده همواره مورد استقبال قرار می‌گیرد،چون نقد سالم به منظور اصلاح امور است. ولی نکته اینجاست که برخی در انتقاد طوری عمل می‌کنند که به جای اصلاح امور مرتکب تخریب رقیب می‌شوند که البته آن تخریب و تضعیف در نهایت به خودزنی خودشان منتهی می‌شود.

دیدار اولیانوف و مورا در حاشیه مذاکرات وین
هم اکنون بخوانید

ترکان با اشاره به دو مناظره تلویزیونی  کاندیدا ها اظهار کرد: من در خلال این اتفاقات دیدم که یکی از نامزدها جوری رفتار می‌کند و طوری حرف می‌زند که ناخودآگاه انسان را به یاد آن رییس دولتی می‌انداخت که برای اثبات خودش همه چیز را زیر سوال می‌برد و به همه چیز حتی انقلاب ضربه می‌زد. آن فرد فکر می‌کرد که با این رفتارها به نتیجه دلخواه خودش خواهد رسید ولی در نهایت دیدم که خدا به او و رفتارهایش برکتی نداد.

وی افزود: او تلاش داشت تا از هر فرصتی برای تخریب دیگران استفاده کند ولی خداوند این فرصت را از او گرفت. خداوند انقلاب را دوست دارد و به انقلابیون عزت می‌دهد. هنوز خیلی از رحلت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی نگذاشته است و همه به خاطر دارند که او چقدر نزد مردم عزت داشتند و عزیز بودند. خیلی‌ها سعی کردند که او را تخریب کنند ولی این تلاش‌ها تاثیری بر عزت او نداشت و در ازای او، خداوند مخالفان او را ذلیل کرد.

به گفته این مشاور رییس جمهوری، از حالا نمی‌توان مناظره های بعدی را پیش‌بینی کرد ولی آن چه که من برداشت می‌کنم هم آقای جهانگیری و هم آقای روحانی در دور اول خوب ظاهر شدند و فکر می‌کنم که ادامه همین روند برای موفقیت ایشان کفایت کند. به نظر من آقای روحانی با همان متانت همیشگی ظاهر شود می‌تواند موفق باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + یازده =

دکمه بازگشت به بالا